System analizuje zachowania użytkowników na stronie internetowej i do potencjalnych klientów wysyła sygnał, proponując im pozostawienie numeru telefonu, by pracownicy firmy mogli skontaktować się z nim od razu (dokładnie w ciągu 28 sekund) lub o wskazanej porze i przedstawić konkrety oferty. Tak działa CallPage, program, który na rynku próbuje rozwijać spółka Rossa Knapa, Sergeya Butki i Andriya Tkachiva. Na całość składają się: system analityczny śledzący ruchy użytkownika na stronie internetowej, widget graficzny oraz system CRM, ułatwiający zarządzanie leadami (pozyskiwanymi w internecie kontaktami), mierzący konwersję i umożliwiający odsłuchanie nagranych rozmów.
— Rozwiązanie jest skierowane głównie do zespołów marketingowych i sprzedażowych. Skupiamy się obecnie na czterech sektorach: medycznym, finansowym, usług B2B i e-commerce. W tych branżach liczba rozmów telefonicznych z klientami bezpośrednio przekłada się na sprzedaż — tłumaczy Ross Knap. Jak zaznacza, z rozwiązania obecnie korzysta już blisko 400 firm, z czego 10 proc. to podmioty zagraniczne, głównie z rynków anglojęzycznych (Stany Zjednoczone, Wielka Brytania).
— Naszą usługą zainteresowały się takie firmy, jak PwC z Londynu, dystrybutorzy samochodów Volkswagen, Skoda, Seat czy polski serwis ZnanyLekarz. Cały czas dbamy też o to, by rozwijać produkt i dopasowywać go do potrzeb konkretnych klientów — mówi Ross Knap.
Początkowo CallPage rozwijał się za pieniądze założycieli, później pojawili się inwestorzy. W 2015 r. w projekt zainwestowali fundusz AIP Seed Capital, działający w ekosystemie Polski Przedsiębiorczej, i anioły biznesu. Niedawno firma dostała też zaproszenie do udziału w estońskim akceleratorze — Startup Wise Guys, skierowanym do młodych firm rozwijających produkty i usługi B2B. W zamian za wsparcie w rozwoju biznesu i 30 tys. EUR dodatkowego kapitału spółka przekazała część udziałów akceleratorowi. Obecnie stara się o kolejnych inwestorów.
— Przystępując do akceleratora, nie mieliśmy żadnego klienta zagranicznego, prowadziliśmy lokalną, polską spółkę. Do końca 2016 r. planujemy zwiększyć liczbę zagranicznych klientów z 10 do 30 proc. — mówi Ross Knap.
CallPage jest przeznaczone nie tylko dla dużych korporacji. Może też, jak zapewniają właściciele spółki, stanowić przydatne narzędzie pracy dla małych i średnich przedsiębiorstw. W ofercie firmy dostępnych jest kilka pakietów, w tym jeden darmowy, skierowany do start-upów. © Ⓟ