Klient poluje na wyprzedaże

20-08-2017, 22:00

W sierpniu Polacy chętniej robią zakupy online. To rezultat letnich obniżek cen oraz przygotowań do sezonu szkolnego.

Koniec wakacji to pracowity miesiąc dla polskiej branży e-commerce — letnie wyprzedaże i początek nowych promocji związanych z nadchodzącym rokiem szkolnym. Potwierdzają to dane od RTB House, według których w sierpniu 2016 r. polskie rodzime sklepy internetowe rejestrowały więcej konwersji (wykonanie określonej czynności przez internautę, np. zakup produktu, który dotarł do danej witryny dzięki reklamie) z reklam online niż w poprzednich miesiącach. To wzrost o 22 proc. w porównaniu z czerwcem i o 13 proc. więcej niż w lipcu. W sierpniu wzrosła również liczba kliknięć w reklamy — odpowiednio o 56 proc. i 10 proc. więcej w porównaniu z czerwcem i lipcem.

— Wiele trendów zakupowych przychodzi do Polski ze Stanów Zjednoczonych, jak np. Black Friday. To samo dotyczy kampanii Back-to-School — drugiego co do wielkości sezonu handlowego w USA. Ich popularność zaczyna rosnąć też u nas, ale zamiast lipca i sierpnia kampanie typu Back-to-School często zaczynają się w Polsce we wrześniu — komentuje Łukasz Abgarowicz, dyrektorrozwoju biznesu z RTB House Polska. Aby osiągnąć wzrost konwersji, marketerzy powinni szczegółowo zaplanować swoje aktywności, by w pełni wykorzystać potencjał sierpnia i września. Ciekawą opcją jest segmentacja na podstawie urządzenia. Jak wskazują dane RTB House, konwersje ze smartfonów czy tabletów są znacznie częstsze — urządzenia mobilne w tym miesiącu wygenerowały razem 30 proc. łącznej liczby konwersji. Dlatego w sierpniu lepiej skoncentrować się na kampaniach cross-device, czyli dostarczeniu właściwej reklamy do właściwego użytkownika za pośrednictwem różnych urządzeń.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Klient poluje na wyprzedaże