Klient w centrum uwagi

Partnerem publikacji jest Estetik.pl
opublikowano: 20-01-2023, 15:21
aktualizacja: 20-01-2023, 15:32
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Medycyna estetyczna to prężnie rozwijający się rynek w Polsce. Gabinety mogą zaopatrywać się na Estetik.pl – nowoczesnej platformie oferującej produkty z branży beauty.

Platforma Estetik.pl, laureat tegorocznego rankingu Gazele Biznesu, to lider na rynku hurtowni medycyny estetycznej w Polsce. Firma współpracuje z ponad 30 tys. gabinetami w Europie oraz na świecie, zapewniając profesjonalistom z branży beauty wszystkie niezbędne produkty do prowadzenia działalności, m.in. wypełniacze, stymulatory, preparaty do mezoterapii, nici, peelingi czy kosmoceutyki. O aktualnych wyzwaniach i o przyszłości spółki opowiedzieli nam właściciele, a także założyciele Estetik.pl: Marcin Dragon oraz Magdalena Ociepka.

Kompleksowo zaopatrujemy naszych klientów w jakościowe i bezpieczne produkty – mówią Magdalena Ociepka i Marcin Dragon, właściciele platformy Estetik.pl.

Jakie były początki Estetik.pl? Skąd pomysł na otworzenie hurtowni medycyny estetycznej?

Magdalena Ociepka: Firma powstała w wyniku naszej wewnętrznej potrzeby stworzenia czegoś własnego, zupełnie innego od naszego wyuczonego zawodu związanego z farmacją. Wcześniej mieliśmy doświadczenie biznesowe – prowadziliśmy apteki. Oboje chcieliśmy jednak zająć się czymś bardziej kreatywnym, zbudować coś od podstaw. Zobaczyliśmy, że istnieje pewna luka na rynku medycyny estetycznej. Dlatego od początku chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym nasz docelowy klient będzie mógł załatwić wszystkie swoje sprawy w sposób kompleksowy i w tym kierunku rozwinęliśmy nasz biznes.

Gdy się poznaliśmy, ja miałam pewne doświadczenie i wiedzę związaną z branżą beauty. Marcin natomiast dobrze odnajdywał się w nowoczesnych technologiach i ich zastosowaniu w biznesie. Dzięki połączeniu naszych kompetencji udało się stworzyć dobrze funkcjonującą firmę, która bardzo szybko się rozrosła. Nasz zespół liczy teraz ok. 40 osób, obsługujemy klientów z Polski i z całego świata. Realizujemy zamówienia w większości krajów Unii Europejskiej, w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, a nawet Katarze.

Co zadecydowało o sukcesie waszej firmy?

Marcin Dragon: Kluczowa była odpowiedź na oczekiwania naszych klientów. Postawiliśmy przede wszystkim na szeroki asortyment, dostępność produktów, minimalizację czasu realizacji zamówienia i profesjonalne doradztwo.

Estetik.pl oferuje wszystkie potrzebne produkty w jednym miejscu. Jesteśmy swoistym marketplace’em dla gabinetów medycyny estetycznej. Zaopatrujemy naszych klientów kompleksowo – nie tylko w preparaty, ale również w produkty okołozabiegowe. Stworzyliśmy również wygodną aplikację mobilną – dzięki niej właściciele gabinetów mogą uzupełnić swoje zapasy szybko i wygodnie, nawet w przerwach między zabiegami.

Celem Estetik.pl jest zapewnienie naszemu klientowi wygody i bezpieczeństwa. Nasza platforma to miejsce, w którym może zaopatrywać się w pewne, wysokojakościowe produkty. Naszym założeniem jest to, by mógł skupić się na prowadzeniu działalności i nie musiał przejmować się kwestiami logistycznymi.

Co was wyróżnia na tle konkurencji?

MO: Na pewno wyróżnia nas szeroki asortyment produktów, zawsze pochodzących ze sprawdzonych źródeł – znanych i pewnych producentów. Co ważne, wszystkie produkty na Estetik.pl są oryginalne, co nie jest standardem na rynku.

To właśnie dbałość o bezpieczeństwo właścicieli gabinetów i ich klientów jest głównym wyróżnikiem naszej platformy – w tej kwestii nie uznajemy żadnych półśrodków. Produkty medyczne często muszą być przechowywane w ściśle kontrolowanych warunkach, dlatego przykładamy ogromną wagę do naszych powierzchni magazynowych. Aktywnie współpracujemy także z Urzędem Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych w zakresie wprowadzania odpowiednich procedur związanych z obrotem wyrobami medycznymi.

Cały czas myślimy o tym, jak spełnić potrzeby naszych klientów. Jesteśmy na bieżąco z nowinkami, nieustannie śledzimy zmieniające się trendy i na ich podstawie tworzymy naszą ofertę produktową. Pojawiamy się na najważniejszych wydarzeniach i kongresach medycyny estetycznej na całym świecie, rozbudowujemy naszą sieć kontaktów, dzięki którym jesteśmy na bieżąco z kierunkiem, w którym podąża rynek, i stale poszukujemy nowych, bezpiecznych produktów, które zapewnią rozwój naszym klientom. Warto także podkreślić, że dzięki dużemu wolumenowi sprzedaży możemy oferować atrakcyjne ceny. Działamy zgodnie z zasadą „Pozwól nam zadbać o Ciebie i Twój gabinet, tak jak Ty dbasz o piękno swoich klientów”.

Jak wygląda polski rynek medycyny estetycznej na tle innych krajów?

MO: Polska od lat mocno się rozwija. Z każdym rokiem wzrasta liczba osób, które decydują się na zabiegi, i to nie tylko w celu odwrócenia procesu starzenia się skóry. Dziś medycyna estetyczna to przede wszystkim zabiegi profilaktyczne, które te procesy opóźniają i utrzymują skórę w dobrej kondycji za pomocą substancji stymulujących regenerację bez zmieniania rysów twarzy.

Także pod względem specjalistów nie mamy się czego wstydzić. Medycyna estetyczna w naszym kraju dynamicznie się rozwija. Jesteśmy wręcz przykładem w skali europejskiej, jako że wiele nowych preparatów oraz procedur jest rozwijanych oraz testowanych po raz pierwszy w naszych rodzimych gabinetach. Nasi specjaliści mają ogromną wiedzę na temat zabiegów, komplikacji, a także popularnych w ostatnim czasie metod łączonych. W wielu aspektach medycyny estetycznej to właśnie Polska jest pionierem w skali światowej.

Jakie są wasze dalsze plany rozwojowe?

MD: Chcemy ciągle udoskonalać obsługę klienta. Zależy nam na tym, żeby klienci mieli pewność, że kontaktując się z nami, otrzymają profesjonalne wsparcie. Nasz zespół obsługi klienta tworzą przeszkoleni specjaliści, którzy doskonale znają produkty, mają wiedzę z obszaru substancji aktywnych, procedur zabiegowych i możliwych komplikacji. Wiemy, że nasi klienci doceniają to, że po drugiej stronie komputera czy telefonu czeka na nich człowiek, który poświęci im czas i uwagę oraz odpowie na ich wszelkie pytania. Bazujemy też na feedbacku od naszych klientów – regularnie pytamy ich o to, jakie są ich oczekiwania, co możemy ulepszyć, jakich rozwiązań brakuje w naszej ofercie.

Naszym największym czynnikiem limitującym są obecnie powierzchnie magazynowe. Dlatego w tym roku przenosimy się do nowego centrum logistycznego, które pozwoli nam na realizację większej liczby zamówień oraz dalszy rozwój firmy. Mamy w przygotowaniu jeszcze jeden projekt komercyjny dla klienta biznesowego w podobnym obszarze działalności. Oprócz tego przyglądamy się także rynkowi B2C.

Kolejnym ważnym elementem jest także rozwój naszej Akademii Estetik. Do tej pory była to platforma, na której nasi eksperci pisali ogólne artykuły związane z medycyną estetyczną. Chcemy jednak poszerzyć ten projekt i stworzyć miejsce, z którego specjaliści z branży mogliby czerpać wiedzę na temat zabiegów, marketingu, zagadnień prawnych, a także wszystkich innych użytecznych obszarów dotyczących prowadzenia gabinetu. W połączeniu z naszą platformą sprzedażową będzie to na pewno projekt wyjątkowy.

Jakie są najważniejsze wartości, która przyświecają Estetik.pl podczas codziennej pracy?

MD: Naszym celem jest ciągły rozwój i pozostanie niekwestionowanym liderem w obszarze dystrybucji branży beauty w Polsce. Chcemy wyznaczać standardy i cały czas zwiększać jakość naszych usług, a także mieć aktywny udział w rozwoju tej branży w Polsce. Może zabrzmi to jak klisza, ale zdajemy sobie sprawę, że podobnie jak w większości biznesów, to właśnie klienci są kluczowym elementem naszej działalności i spełnianie ich potrzeb powinno być naszym priorytetem.

W osiąganiu celów pomaga nam nasz zespół. Cieszymy się z tego, że stworzyliśmy miejsce pracy, w którym nasi pracownicy mogą cieszyć się przyjazną atmosferą. To dzięki ich proaktywnej postawie udało nam się osiągnąć tak wiele w ciągu ostatnich kilku lat. Jestem pewien, że razem osiągniemy wiele kolejnych sukcesów w przyszłości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane