Klient z Rosji w centrum uwagi

opublikowano: 07-02-2014, 00:00

„Russian Friendly” ma się stać wyznacznikiem jakości obsługi klientów z Rosji w Polsce. Fundacja Polska Friendly certyfikacje rozpocznie w marcu.

Fundacja Polska Friendly (powiązana z agencją marketingową RedComm) od marca rozpoczyna realizację projektu „Russian Friendly”. Będzie promować miejsca najlepiej przygotowane do obsługi klientów z Rosji, najpierw z Pomorza, potem także z pozostałych regionów kraju. Koncept wspierają Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) i mniejszość rosyjską w Polsce, patronat nad nim objął także marszałek woj. pomorskiego. Projekt jest odpowiedzią na rosnącą wymianę handlową na granicy Obwodu Kaliningradzkiego.

Przedsiębiorcy — właściciele obiektów turystycznych, gastronomicznych, klinik, salonów SPA, placówek rekreacyjno-rozrywkowych itp. — zainteresowani uczestnictwem w nim, przejdą proces certyfikacji, przeprowadzą go audytorzy fundacji.

— Firma, instytucja czy samorząd, które chcą zdobyć znak potwierdzający ich kompetencje i profesjonalizm, muszą spełnić co najmniej cztery spośród jedenastu określonych przez nas kryteriów. Obowiązkowo: zadbać o rosyjskojęzyczny personel, rosyjskojęzyczną wersję strony internetowej i materiały informacyjne (m.in. broszury, ulotki, karty dań w restauracjach) — wyjaśnia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura PROT.

Koszt certyfikacji, jak podaje Maciej Rytczak, prezes Polska Friendly, wyniesie od 500 do 3 tys. zł, w zależności od wielkości i statutu przedsiębiorstwa. Projekt oficjalnie ruszy 1 marca, wówczas wystartuje również portal informacyjny dla Rosjan (russian-friendly.pl),który ma być ułatwieniem przy organizacji podróży do Polski. Pierwszy, honorowy, tytuł „Russian Friendly” przyznano już Pomorskiemu Centrum Informacji Turystycznejzlokalizowanemu w Bramie Wyżynnej w Gdańsku.

— Pozytywne emocje to najskuteczniejsze narzędzie promocyjne. Rosjanin, który poczuje się w danym miejscu komfortowo, poleci je znajomym. Dlatego obiekt oznaczony „Russian Friendly” będzie miał przewagę nad konkurencją — twierdzi Artiom Bologov, prezes mniejszości rosyjskiej w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu