Czytasz dzięki

Kolarz porównuje odejście CCC do "uderzenia pioruna"

PAP, DI
opublikowano: 11-06-2020, 20:06

Włoch Matteo Trentin, który w tym roku dołączył do polskiej kolarskiej grupy zawodowej CCC Team, przyznał, że decyzja tytularnego sponsora o wycofaniu się z finansowania była dla niego jak "uderzenie pioruna".

Doświadczony kolarz, który miał być, obok Grega Van Avermaeta, asem atutowym ekipy prowadzonej przez Jima Ochowicza, wyjaśnił, że on i jego koledzy szybko doszli do wniosku, iż warto pozostać w zespole. Mają nadzieję, że amerykański menadżer zdoła pozyskać innego sponsora i ocalić grupę.

Zobacz więcej

Kolarz Matteo Trentin

Sirotti / Imago Sport / Forum

"Teraz skupiam się na nadchodzących wyścigach, ponieważ za to mi płacą i to lubię robić" - podsumował.

W perspektywie ewentualnej "wewnętrznej" rywalizacji z Van Avermaetem nie obawia się, że ktoś będzie się ścigać o własną przyszłość, zapominając o celach drużyny.

"Nie sądzę, żeby tak się stało. Wszyscy wiemy, że nie ma sensu ścigać się samolubnie. Nic nie wygramy, jeśli tak postąpimy" - wytłumaczył.

Obniżki płac i utrata CCC jako sponsora tytularnego w cyklu WorldTour to znaczący cios dla sportu kolarskiego, a zwłaszcza dla osób bezpośrednio tym dotkniętych. Pandemia COVID-19 ujawniła, według Trentina, niepewność finansową w zawodowym peletonie.

"Sytuacja była smutna, ponieważ dotknęły nas ekonomiczne skutki pandemii, ujawniając wszystkie problemy związane z zawodowym kolarstwem. Jako zespół jesteśmy uzależnieni od sponsora, ale trzeba pamiętać, że nasz sponsor ma tysiące sklepów w całej Europie, a kiedy są one zamykane, najważniejsze staje się uratowanie firmy" - zauważył.

Mówiąc o próbach pozyskania przez Ochowicza zastępczego sponsora Trentin przypomniał, że kolarstwo jest sportem dającym bardzo duży zwrot nakładów sponsorskich poprzez ekspozycję wyścigów w telewizji.

"Uczestnicząc w wyścigach, które odbędą się w tym roku, można być w telewizji sześć godzin dziennie, codziennie przez prawie trzy miesiące. Ufam Jimowi (Ochowiczowi - PAP), że on coś wymyśli, aby pomóc zespołowi kontynuować przygodę w World Tourze. Dlatego postanowiłem zostać w ekipie. Rozmawiałem już z Ochowiczem i zaufałem mu, że znajdzie nam sponsora” - zakończył 30-letni mistrz Europy 2018 i wicemistrz świata 2019.

CCC zjeżdża ze szczytu

Polski gigant obuwniczy nie będzie od przyszłego sezonu sponsorem tytularnym ekipy kolarskiej startującej w zawodach na poziomie World Tour. 

- W sezonie 2021 CCC nie będzie już sponsorem tytularnym, dlatego aktywnie szukamy nowego. Żyjemy w niespotykanym czasie, ale jesteśmy przekonani, że istnieją firmy, które chcą inwestować w jazdę na rowerze, zwłaszcza biorąc pod uwagę globalny wzrost jej popularności w ostatnich miesiącach — mówi Jim Ochowicz, dyrektor generalny CCC Team.

Więcej o tej decyzji przeczytasz w tekście "CCC Team bez trzech liter".

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane