Kolastyna dzieli już kasę

ML
opublikowano: 19-01-2007, 00:00

Krakowski producent kosmetyków chce zdobyć 52 mln zł z emisji 15 mln akcji. Ponad połowa kwoty pójdzie na akwizycje i nowe marki.

Krakowski producent kosmetyków chce zdobyć 52 mln zł z emisji 15 mln akcji. Ponad połowa kwoty pójdzie na akwizycje i nowe marki.

Grupa Kolastyna, która w portfelu ma takie marki, jak: Kolastyna, Miraculum oraz historyczną Panią Walewską i Brutusa, na początku lutego ruszy z ofertą publiczną. Jej wartość może sięgnąć nawet 52,5 mln zł. Grupa zaoferuje 15 mln akcji zwykłych na okaziciela serii E nowej emisji. Główni akcjonariusze nie sprzedają walorów w ofercie publicznej. Przedział cenowy podany w prospekcie emisyjnym wynosi od 2,5 do 3,5 zł. Od 25 do 29 stycznia odbędą się zapisy na akcje.

— Inwestorom instytucjonalnym oferujemy 11 mln walorów, indywidualnym 4 mln — mówi Andrzej Grzegorzewski, prezes Grupy Kolastyna.

Do obrotu zostanie wprowadzonych ponadto 29,55 mln akcji na okaziciela serii A, B, C i D wartości nominalnej 1 zł każda.

Grupa ma sprecyzowane plany na najbliższe trzy lata.

— Mamy 5-procentowy udział w rynku kosmetyków pielęgnacyjnych. Do końca 2009 r. zamierzamy go podwoić. Spodziewamy się też wzrostu eksportu z 10 do 30 proc. — mówi Andrzej Grzegorzewski.

28 mln zł z emisji spółka wyda na akwizycje i budowę nowych marek. Rozwój eksportu, marketing i działania merchandisingowe pochłoną 6 do 7 mln zł. 7 mln zł zasili kapitał obrotowy, 6-7 mln zł pójdzie na budowę laboratorium i zakład w Niepołomicach (koszt całej inwestycji to 20 mln zł). Grupa prognozuje, że w 2006 r. skonsolidowane przychody wyniosą 90 mln zł, a zysk brutto 7,8 mln zł (2,3 mln zł netto po I kw.). Rok wcześniej było to 81,5 mln zł i 2,6 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ML

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu