Kolastyna oddaje produkcję

KSA
04-06-2009, 00:00

Spółka zleciła na zewnątrz produkcję kosmetyków, skupi się na  marketingu i handlu. Pożegna 93 pracowników.

Spółka zleciła na zewnątrz produkcję kosmetyków, skupi się na marketingu i handlu. Pożegna 93 pracowników.

Tegoroczna wiosna upływa pod znakiem rewolucyjnych zmian w Kolastynie. Nowy prezes już nieco okrzepł na stanowisku, czas więc na zmianę strategii. Producent kosmetyków nie chce być już producentem. Właśnie podpisał umowy, na mocy których zleci wytwarzanie swoich kosmetyków zewnętrznym firmom. Przekaże im swoje maszyny i urządzenia.

— Przeniesienie części działalności na firmy zewnętrzne to coraz bardziej popularne rozwiązanie biznesowe wykorzystywane przez zagraniczne przedsiębiorstwa. Dzięki niemu Kolastyna będzie mogła w znaczący sposób zmniejszyć dotychczasowe koszty stałe i zwiększyć efektywność prac. Jesteśmy przekonani, że zmiana profilu działalności na marketingowo-sprzedażowy oraz ograniczenie produkcji własnej przyniesie spółce wiele korzyści i wpłynie pozytywnie konkurencyjność firmy na tym rynku — mówi Aleksander Siuda, prezes Kolastyny.

Nie obawia się o jakość produktów, bo już wcześniej wytwarzanie niektórych Kolastyna zlecała na zewnątrz. W związku z reorganizacją pracę w spółce stracą 93 osoby. Zarząd szacuje, że koszty restrukturyzacji (obecnie szacuje je na 1,2 mln zł) będą ponoszone jeszcze do końca 2009 r., choć postara się, by w kolejnych kwartałach spółka nie ponosiła strat.

— Według naszych szacunków zmiana strategii pozwoli nam uzyskać jeszcze w 2009 r. oszczędności na poziomie 20 proc., natomiast w 2010 r. 16 proc. w stosunku do 2008 — podkreśla Aleksander Siuda.

W ramach nowej strategii Kolastyna zamierza skupić się na działaniach handlowych i marketingowych. Nie rezygnuje jednak z badań i rozwoju. Założyła spółkę BIONIQ Institute of Skin Care Technology, w której ma 45 proc. udziałów (reszta należy do dwóch podmiotów z branży kosmetyczno-farmaceutycznej).

— Zyskamy profesjonalne zaplecze laboratoryjne oraz dostęp do wiedzy z zakresu kosmetyki naturalnej i dermatologicznej, które posłuży do opracowywania nowatorskich receptur oraz innowacyjnych technologii wytwarzania kosmetyków — tłumaczy Aleksander Siuda

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Kolastyna oddaje produkcję