Kolastyna rusza na zakupy

ML
27-04-2007, 00:00

Kosmetyczna spółka szykuje się do przejęć w Polsce. Rozmawia z pięcioma firmami. Potem przyjdzie czas na zagranicę.

Kosmetyczna spółka szykuje się do przejęć w Polsce. Rozmawia z pięcioma firmami. Potem przyjdzie czas na zagranicę.

Producent kosmetyków Kolastyna, Miraculum i Juliette Essayer myśli o nowych markach. W ich zdobyciu pomogą przejęcia.

— Prowadzimy już rozmowy z pięcioma znanymi firmami. Do końca roku przynajmniej część z nich zostanie sfinalizowana — zapowiada Andrzej Grzegorzewski, prezes Grupy Kolastyna (GK).

Priorytetem jest Polska. Akwizycje mają służyć celowi strategicznemu, jakim jest zdobycie w trzy lata 10-procentowego udziału w rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała. Obecnie GK ma 5 proc. Jej matecznikiem jest rynek preparatów do opalania: grupa ma tu 17,1-procentowy udział wartościowy i 23,9-procentowy ilościowy.

— Liczymy, że w tym roku ciepłe lato przyniesie nam 2-3 proc. wzrostu sprzedaży w segmencie kosmetyków do opalania — mówi Andrzej Grzegorzewski.

Choć GK skupia się na Polsce, jest już znana za granicą. Kosmetyki Kolastyna są dostępne w 30 krajach, a eksport stanowi 10 proc. sprzedaży. Największy potencjał spółka widzi w Rosji i Ukrainie.

— Rosjanki uwielbiają kosmetyki, a Rosja jest ogromnym rynkiem, na którym mamy jeszcze sporo do zrobienia, zwłaszcza w segmencie kosmetyków pielęgnacyjnych — zauważa Andrzej Grzegorzewski.

Czas na ekspansję zagraniczną przyjdzie po osiągnięciu 10-procentowego udziału w tym rynku w kraju. Większość inwestycji firma będzie finansowała z pieniędzy zebranych z przeprowadzonej już emisji akcji (uzyskała 52 mln zł).

— 7 mln zł przeznaczyliśmy na wykup obligacji, 7,4 mln zł wyniosły koszty emisji. 8,3 mln zł kosztował zakup 27 proc. akcji Miraculum (do końca lipca zakończy się fuzja Kolastyny z Miraculum, w której GK ma już 93,77 proc. — od red.) — wylicza Andrzej Grzegorzewski.

Zostało ponad 29 mln zł, które firma wyda głównie na nowe marki, rozwój eksportu, marketing i budowę zakładu w Niepołomicach.

Ubiegły rok GK zakończyła z 12,3 mln zł zysku netto i 83,5 mln zł przychodów. W tym roku liczy na poprawę wyników, ale prognoz nie podaje ze względu na przejęcia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ML

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Kolastyna rusza na zakupy