Kolej jest bardziej innowacyjna

ŁUKASZ BOROŃ prezes PKP CARGO
opublikowano: 04-04-2013, 00:00

PKP Cargo stale inwestuje w tabor, systemy informatyczne, a także w jakość obsługi klientów.

Kto na kolei stoi w miejscu, w rzeczywistości się cofa. Dlatego PKP Cargo stale inwestuje w tabor, systemy informatyczne, a także w jakość obsługi klientów.

Rynek kolejowy w Unii Europejskiej zmienia się bardzo dynamicznie. Ponieważ PKP Cargo jest drugim pod względem wielkości przewoźnikiem kolejowym we Wspólnocie, musimy elastycznie reagować na zmiany w otoczeniu.

Dlatego inwestujemy, aby PKP Cargo stało się jeszcze bardziej konkurencyjne wobec innych przewoźników. To ważne, bo realizujemy samodzielne przewozy nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech, Czechach, Austrii oraz na Słowacji, a rozważamy świadczenie ich także w Belgii, Holandii i na Węgrzech.

W 2013 r. będziemy inwestować przede wszystkim w tabor, w systemy informatyczne, a także w jakość obsługi klienta. Ponadto kontynuujemy budowę terminalu na stacji Poznań Franowo, który powstaje przy współfinansowaniu z funduszy UE.

Jeśli chodzi o tabor, to jeszcze w tym roku chcemy kupić 330 platform kontenerowych. Wiąże się to z dynamicznym rozwojem przewozów intermodalnych, a więc łączących różne typy transportu, czyli np. kontenerowe przewozy morskie i kolejowe.

Aby lepiej zarządzać taborem i przewozami wdrażamy innowacyjne systemy informatyczne.

Ponad 900 naszych lokomotyw wyposażonych jest w systemy GSM/GPS. Dzięki temu możemy je zlokalizować w czasie rzeczywistym z dokładnością do 2 metrów. Mając taką wiedzę oraz system informatyczny EKL, który w dużym uproszeniu jest elektroniczną mapą pokazującą nasze pociągi w ruchu na terenie kraju, możemy na trasie przewozu np. dołączyć do składów dodatkowe wagony. Pracujemy również nad systemem informatycznym SANKO, który ułatwi nam zarządzanie taborem. W obsłudze klientów wdrażamy m.in. systemy elektronicznej faktury i elektronicznego listu przewozowego.

Dlaczego realizujemy wszystkie te inwestycje? Obecnie średnia prędkość pociągów towarowych w Polsce wynosi około 25 km/h, ale zarządca infrastruktury kolejowej stale ją modernizuje. Sądzimy więc, że w kolejnych latach prędkość pociągów towarowych będzie rosła. Zadaniem PKP Cargo jest jak najlepsze przygotowanie się do sytuacji, w której dzięki lepszej jakości infrastruktury udział kolei w przewozach towarów ogółem będzie znacząco rósł.

Komentarz przygotowany przez firmę PKP Cargo

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁUKASZ BOROŃ prezes PKP CARGO

Polecane