Kolej jest bardziej innowacyjna

ŁUKASZ BOROŃ prezes PKP CARGO
opublikowano: 04-04-2013, 00:00

PKP Cargo stale inwestuje w tabor, systemy informatyczne, a także w jakość obsługi klientów.

Kto na kolei stoi w miejscu, w rzeczywistości się cofa. Dlatego PKP Cargo stale inwestuje w tabor, systemy informatyczne, a także w jakość obsługi klientów.

Rynek kolejowy w Unii Europejskiej zmienia się bardzo dynamicznie. Ponieważ PKP Cargo jest drugim pod względem wielkości przewoźnikiem kolejowym we Wspólnocie, musimy elastycznie reagować na zmiany w otoczeniu.

Dlatego inwestujemy, aby PKP Cargo stało się jeszcze bardziej konkurencyjne wobec innych przewoźników. To ważne, bo realizujemy samodzielne przewozy nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech, Czechach, Austrii oraz na Słowacji, a rozważamy świadczenie ich także w Belgii, Holandii i na Węgrzech.

W 2013 r. będziemy inwestować przede wszystkim w tabor, w systemy informatyczne, a także w jakość obsługi klienta. Ponadto kontynuujemy budowę terminalu na stacji Poznań Franowo, który powstaje przy współfinansowaniu z funduszy UE.

Jeśli chodzi o tabor, to jeszcze w tym roku chcemy kupić 330 platform kontenerowych. Wiąże się to z dynamicznym rozwojem przewozów intermodalnych, a więc łączących różne typy transportu, czyli np. kontenerowe przewozy morskie i kolejowe.

Aby lepiej zarządzać taborem i przewozami wdrażamy innowacyjne systemy informatyczne.

Ponad 900 naszych lokomotyw wyposażonych jest w systemy GSM/GPS. Dzięki temu możemy je zlokalizować w czasie rzeczywistym z dokładnością do 2 metrów. Mając taką wiedzę oraz system informatyczny EKL, który w dużym uproszeniu jest elektroniczną mapą pokazującą nasze pociągi w ruchu na terenie kraju, możemy na trasie przewozu np. dołączyć do składów dodatkowe wagony. Pracujemy również nad systemem informatycznym SANKO, który ułatwi nam zarządzanie taborem. W obsłudze klientów wdrażamy m.in. systemy elektronicznej faktury i elektronicznego listu przewozowego.

Dlaczego realizujemy wszystkie te inwestycje? Obecnie średnia prędkość pociągów towarowych w Polsce wynosi około 25 km/h, ale zarządca infrastruktury kolejowej stale ją modernizuje. Sądzimy więc, że w kolejnych latach prędkość pociągów towarowych będzie rosła. Zadaniem PKP Cargo jest jak najlepsze przygotowanie się do sytuacji, w której dzięki lepszej jakości infrastruktury udział kolei w przewozach towarów ogółem będzie znacząco rósł.

Komentarz przygotowany przez firmę PKP Cargo

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁUKASZ BOROŃ prezes PKP CARGO

Polecane