Kolej odzyskuje pasażerów

Inwestycje w tory zaczynają przynosić efekty. Rośnie liczba chętnych do jazdy pociągami, ale w beczce miodu jest spora łyżka dziegciu.

23,6 mln — tylu pasażerów skorzystało w kwietniu z usług kolei. To wzrost o 4,52 proc. w stosunku do tego samego okresu 2014 r. Najwięcej zyskują PKP Intercity, których rynkowy udział po czterech miesiącach sięgnął 9,47 proc. Rok temu wskaźnik wynosił 8,75 proc. Przedstawiciele spółki zapewniają, że dzięki inwestycjom w modernizację torów i tabor skrócony został czas przejazdów, co pozwala odzyskać pasażerów.

Nieco lepsza jest także punktualność pociągów. W I kw. sięgnęła 94 proc. w porównaniu z 92 proc. rok temu. Średni czas spóźnień to 7 minut i 17 sekund. Najwięcej, bo aż 59,6 tys. pociągów, było spóźnionych do 5 minut, a ponad 20 tys. pociągów przewiozło pasażerów z opóźnieniem sięgającym nawet godziny.

Najbardziej punktualność poprawiły PKP Intercity, notując w I kw. wskaźnik 85,5 proc., choć w porównaniu z innymi spółkami przewozowymi wypadają blado, zajmując ostatnie miejsce. Rok temu punktualność PKP Intercity wyniosła 86,5 proc., a w IV kw. sięgnęła zaledwie 68,6 proc.

Tak słaby wynik spółka tłumaczyła wówczas kumulacją robót torowych. U pozostałych przewoźników wskaźnik punktualności przekracza 90 proc. Są bardziej punktualni od Intercity, bo jeżdżą na krótszych odcinkach i wykonują mniejszą pracę przewozową. Lepsze wyniki cieszą kolejarzy, ale za wcześnie na szampana.

Mimo inwestycji stan taboru wciąż pozostawia wiele do życzenia. Dlatego Urząd Transportu Kolejowego coraz częściej wyłącza pociągi z eksploatacji. Właśnie dał kolejną już żółtą kartkę Intercity za usterki w wagonach przewożących pasażerów z Kołobrzegu do Krakowa i z Warszawy do Wrocławia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kolej odzyskuje pasażerów