W tarczy antykryzysowej 3.0 przewidziano rozwiązania korzystne dla przewoźników kolejowych. Mimo że z powodu zamknięcia szkół uczniowe prawie nie korzystają z ich usług, przewoźnicy będą mogli otrzymać dopłaty z tytułu ulg na poziomie przewidzianym w budżecie państwa. Na ten rok zapisano w nim około 600 mln zł. Operatorzy wojewódzkich, międzywojewódzkich i międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich mogą także liczyć na rekompensaty z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w łącznej wysokości 900 mln zł. Jakub Majewski, prezes Fundacji Pro-Kolej, zwraca uwagę, że rozwiązania dotyczą jedynie transportu pasażerskiego. Podkreśla, że konieczne jest także opracowanie programu pomocowego dla przewoźników towarowych.

Projekt tarczy antykryzysowej 3.0 przewiduje również zwiększenie z 1 zł do 3 zł za wozokilometr dopłat dla przewoźników korzystających ze wsparcia funduszu autobusowego. Złożyli wnioski o niespełna 60 mln zł dofinansowania. Dzięki podwyżce dopłaty dla nich wzrosną do blisko 150 mln zł.