Koleje i porty inwestują w terminale

Katarzyna KapczyńskaKatarzyna Kapczyńska
opublikowano: 2019-09-17 22:00

PKP Polskie Linie Kolejowe szykują się do modernizacji „węglówki”, czyli linii Kalina — Rusiec Łódzki — Zduńska Wola Karsznice.

Wczoraj podpisały umowy na jej wykonanie. Poprawa stanu infrastruktury jest też zachętą do realizacji inwestycji przez inne spółki kolejowe. PKP oraz PKP Cargo planują budowę terminalu przeładunkowego w Zduńskiej Woli Karsznicach. Kolejarze mają także wspólne projekty terminalowe z portami. Wczoraj obie spółki oraz wojewoda kujawsko-pomorski, zarząd Morskiego Portu Gdynia, Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa i gmina Nowa Wieś Wielka podpisały porozumienie przewidujące powstanie w ciągu roku spółki celowej, która przygotuje budowę terminalu w Emilianowie koło Bydgoszczy. Sygnatariusze planują wystąpić z wnioskiem o uznanie inwestycji za strategiczny projekt krajowy, by łatwiej zdobyć pieniądze na jego finansowanie.

1,8 mld zł - to wartość umów na modernizację linii Kalina — Rusiec Łódzki — Zduńska Wola Karsznice.