Czytasz dzięki

Kolejny rekord Nasdaq po nudnej sesji

opublikowano: 04-08-2020, 22:28

Dow Jones i S&P500 wzrosły trzecią sesję z rzędu po zwyżce wartości o odpowiednio 0,6 proc. i 0,4 proc. Nasdaq zaliczył piątą z rzędu wzrostową sesję i poprawił rekord z poniedziałku o 0,35 proc.

Na amerykańskich rynkach akcji niewiele się działo we wtorek. O wzroście indeksów przesądziło ożywienie popytu w ostatniej godzinie handlu. Indeksy osiągnęły swoje dzienne maksima na finiszu sesji. Inwestorzy wciąż czekają na decyzje polityków w sprawie dalszych działań stymulujących gospodarkę i wspierających Amerykanów, którzy stracili pracę lub doświadczyli znaczącej redukcji dochodów. Publikowane we wtorek wyniki spółek i dane makro nie wywołały zdecydowanej reakcji całego rynku. Widać było jedynie przepływ pieniędzy do „bezpiecznych przystani” obligacji skarbowych USA i złota, które po raz pierwszy zakończyło sesję kursem powyżej 2000 USD. Ropa zdrożała dzięki słabszemu dolarowi w drugiej części sesji, a także pod wpływem doniesień o potężnej eksplozji w Bejrucie, co obudziło obawy zawirowań geopolitycznych w regionie.

Nasdaq
Zobacz więcej

Nasdaq fot. REUTERS_Shannon Stapleton_Forum

Na zamknięciu popyt przeważał w 9 z 11 głównych segmentach S&P500. Największym cieszyły się spółki energii (2,5 proc.), nieruchomości oraz dóbr codziennego użytku (po 1,4 proc.). Najgorzej na tle rynku wyglądały segmenty finansowy i ochrony zdrowia (po -0,4 proc.). Na koniec sesji drożało 60 proc. spółek z S&P500 i 20 z 30 blue chipów wchodzących w skład średniej Dow Jones. Najmocniej rosły kursy koncernu chemicznego Dow (3,1 proc.), naftowego giganta Exxon Mobil (2,9 proc.) i właściciela sieci fast food McDonald’s (2,55 proc.). Po przeciwnej stronie tabeli znalazły się koncern farmaceutyczny Merck & Co. (-1,0 proc.), ubezpieczeniowa firma Travelers Companies (-1,1 proc.) i Microsoft (-1,5 proc.).

Na Nasdaq rosły kursy ok. 60 proc. z ponad 3 tys. notowanych na tym rynku spółek. Spośród technologicznych blue chipów z grupy FAANG najmocniej drożał Netflix (2,2 proc.), a najmocniej taniał Facebook (-0,85 proc.).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane