Kolporter wyda do 300 mln zł

Katarzyna Kozińska
30-11-2000, 00:00

Kolporter wyda do 300 mln zł

Kolporter, dystrybutor prasy, w ciągu trzech lat zamierza stworzyć ogólnopolską sieć 3 tys. salonów prasowych. Ich administrowaniem zajmie się nowa spółka Saloniki Prasowe Kolporter. Na ten projekt firma zamierza wydać w sumie do 300 mln zł.

W ciągu trzech lat Kolporter, dystrybutor prasy, z 27-proc. udziałem w rynku, chce uruchomić sieć 3 tys. punktów handlowych, w których będzie można kupić prasę oraz m.in. papierosy, kosmetyki, karty pocztowe i telefoniczne, bilety komunikacji miejskiej, karty prepaidowe, płyty CD. W przyszłości sieć może służyć również do odbioru towarów nabywanych w sklepach internetowych. Zarządzać nią będzie nowa spółka — Saloniki Prasowe Kolporter.

Każdy salonik (obecnie istnieje ich już 200) powstaje we współpracy z franchizingobiorcą, któremu Kolporter użycza znaku firmowego i dostarcza wyposażenie sklepu. Franchizingobiorca finansuje kupno kasy fiskalnej i płaci Kolporterowi od kilku do 20 tys. zł kaucji.

Na stworzenie sieci spółka zamierza wydać od 150 mln zł do 300 mln zł: od 50 tys. do 100 tys. zł na każdy punkt. Wysokość nakładów na urządzenie jednego saloniku zależy od jego lokalizacji i wielkości.

— Nasze saloniki powstaną w miastach liczących nie mniej niż 15 tys. mieszkańców. Chcemy działać w miejscach, przez które przewija się duża liczba potencjalnych klientów, takich jak: metro, dworce, lotniska. Będą to punkty o powierzchni 30-60 m kw. — mówi Maciej Topolski, rzecznik prasowy grupy Kolporter.

W zamian za współpracę franszyzobiorca będzie wypłacał Kolporterowi 3-3,5 proc. od miesięcznych obrotów.

Pod koniec przyszłego roku w Polsce będzie działało około 600 saloników. Kolporter spodziewa się, że stworzenie sieci wpłynie na znaczne zwiększenie jego sprzedaży.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kozińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Kolporter wyda do 300 mln zł