Skoda jako konkurencja dla Audi A6 lub Mercedesa klasy E? Może i brakuje jej trochę prestiżu. Może, zdaniem niektórych, nie powinna nawet parkować obok wymienionych aut. Mimo to warto ją poznać. Ma tyle samo miejsca, sporo niższą cenę i parasolkę w standardzie. Może i mniej punktuje na bulwarze, ale na kryzysowe czasy jest idealna.
Warto kupić, bo…
Niemieckie silniki, niemiecka jakość i cena… nie niemiecka.
Skoda prowadzi ciekawą politykę cenową. Co rusz pojawiają się limitowane wersje i upusty.
Skoda to marka sprzedająca najwięcej samochodów do firm w Polsce.
Trzeba pamiętać, że…
Silniki TSI są zdradliwe. Jeśli traktować je ciężką stopą, odwdzięczą się dużym spalaniem.
Większość firm nie decyduje się na Superba. Stawiają na tańszą i niewiele mniejszą Octavię. Mimo wszystko mały prestiż. To – w tej klasie – może przeszkadzać.
Silnik benzynowy/Silnik diesla/Wyposażenie
Silnik rzędowy, czterocylindrowy, dostępny wyłącznie z sześciostopniową manualną skrzynią biegów . Napęd na przednie koła.
poj. 1390 ccm 1,4 TSI moc 125 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,6 s prędkość maksymalna 199 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,5-4,0 tys. obr./min) 200 Nm spalanie: w cyklu miejskim 9,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,6 l/100 km
Silnik rzędowy, czterocylindrowy,doładowany. Dostępny z sześcio-stopniowąmanualną skrzyniąbiegów lub dwusprzęgłowym,siedmiobiegowym automatem DSG.Napęd na przednie koła lub 4x4.
poj. 1798 ccm 1,8 TSI moc 160 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,7 s
z DSG8,6 s
z napędem 4x4 8,8 s
prędkość maksymalna 218 km/hz DSG218 km/hz napędem 4x4 215 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 1,5-4,5 tys. obr./min) 250 Nmspalanie: w cyklu miejskim 9,5 l/100 kmz DSG9,5 l/100 kmz napędem 4x4 10,7 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 6,0 l/100 kmz DSG5,9 l/100 kmz napędem 4x4 6,7 l/100 km
Silnik rzędowy, czterocylindrowy, doładowany, dostępny wyłącznie z dwusprzęgłowym, sześciobiegowym automatem DSG. Napęd na koła przednie.
poj. 1984 ccm 2,0 TSI moc 200 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,9 s prędkość maksymalna 234 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,7-5,0 tys. obr./min) 280 Nm spalanie: w cyklu miejskim 10,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim 6,4 l/100 km
Silnik widlasty, sześciocylindrowy, dostępny wyłącznie z dwusprzęgłowym, sześciobiegowym automatem DSG. Napęd 4x4.
poj. 3597 ccm 3,6 FSI V6 moc 260 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 6,6 s
prędkość maksymalna 247 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 2,5-5,0 tys. obr./min) 350 Nmspalanie: w cyklu miejskim 14,4 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 7,8 l/100 km
Silnik rzędowy, czterocylindrowy, doładowany, dostępny wyłącznie z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na koła przednie.
poj. 1598 ccm 1,6 TDI moc 105 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,6 s prędkość maksymalna 187 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,5-2,5 tys. obr./min) 250 Nm spalanie: w cyklu miejskim 6,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,6 l/100 km
Silnik rzędowy, czterocylindrowy, doładowany, dostępny z sześciostopniową manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłowym, sześciobiegowym automatem DSG. Napęd na koła przednie lub 4x4. Ten ostatni występuje wyłącznie z DSG.
poj. 1968 ccm 2,0 TDI moc 140 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,2 s z DSG 10,3 s z DSG i napędem 4x4 10,8 s prędkość maksymalna 205 km/h z DSG 203 km/h z DSG i napędem 4x4 201 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,50 tys. obr./min) 250 Nm spalanie: w cyklu miejskim 6,9 l/100 km z DSG 7,7 l/100 km z DSG i napędem 4x4 7,8 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,7 l/100 km z DSG 5,1 l/100 km z DSG i napędem 4x4 5,5 l/100 km
Silnik rzędowy, czterocylindrowy, doładowany, dostępny z sześciostopniową manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłowym, sześciobiegowym automatem DSG. Napęd na koła przednie lub 4x4.
poj. 1968 ccm 2,0 TDI moc 170 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,9 s z DSG 8,9 s z napędem 4x4 9,1 s prędkość maksymalna 220 km/h z DSG 218 km/h z napędem 4x4 217 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,50 tys. obr./min) 350 Nm spalanie: w cyklu miejskim 7,5 l/100 km z DSG 7,5 l/100 km z napędem 4x4 8,0 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,8 l/100 km z DSG 5,2 l/100 km z napędem 4x4 5,3 l/100 km
Do twojej floty wybraliśmy…
Active – najtańsza (od 86 900 zł, 1,4 TSI) wersja Skody Suberb Combi. Poza przepastnym wnętrzem w standardzie znajdziemy: zestaw poduszek (przednie – z możliwością dezaktywacji tej po stronie pasażera, boczne – dla pasażerów jadących z przodu, kurtyny i poduszka chroniąca kolana kierowcy). Na tylnej, dzielonej asymetrycznie kanapie uchwyty Isofix. W standardzie rozbudowany system ESP i immobiliser. Są również światła do jazdy dziennej, reflektory przeciwmgłowe, elektromechaniczny system otwierania pokrywy bagażnika, schowek pod fotelem pasażera, podłokietnik, dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku, nagrzewnica (dla diesli), zdalnie sterowany centralny zamek, czujniki parkowania (z tyłu), manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Fotel kierowcy z możliwością regulacji wysokości oraz radio z CD, MP3 i 8 głośnikami. Auto spoczywa na szesnastocalowych stalowych obręczach. W miejscu, gdzie zazwyczaj jest koło zapasowe – zestaw naprawczy. Koło wymaga dopłaty (230 zł). Relingi z czarnego plastiku.
Ambition – to wyposażenie wersji Active bogatsze o: biksenonowe reflektory ze spryskiwaczami i doświetlaniem zakrętów, czujnik deszczu, wewnętrzny wyświetlacz (Maxi-DOT) komputera pokładowego, kilka dodatkowych schowków (m.in. za tylnymi nadkolami). Jest też… parasol, ukryty w specjalnym schowku w tylnych drzwiach. Podłoga w bagażniku ma system mocujący. Klimatyzacja – dwustrefowa, automatyczna. Do tego tempomat i elektrycznie składane boczne lusterka (z systemem oświetlenia przestrzeni wokół drzwi). Fotochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne. Podgrzewane fotele przednie, kierownica pokryta skórą i szesnastocalowe felgi aluminiowe. Relingi pomalowane na srebrno. Do tego masa chromowanych detali. Wersja jest o 12 560 zł droższa od Active.
Elegance – tę wersję od Ambition dzieli dystans 8140 zł (od Active – 20 700zł). W zamian wszytko to, co reprezentuje sobą Ambition oraz system kontroli ciśnienia w oponach, podgrzewane dysze spryskiwaczy, pokrowiec na narty (w oparciu tylnych siedzeń). W bagażniku zestaw 3 siatek ułatwiających zamocowanie ładunku, czujniki parkowania z przodu, elektrycznie sterowany fotel kierowcy i pasażera (z pamięcią ustawień), podgrzewanie – także na skrajnych miejscach z tyłu, wielofunkcyjna kierownica i lepszy radioodtwarzacz ze zintegrowaną zmieniarką płyt CD. Całość na siedemnastocalowych alufelgach.
Platinum – do tej wersji trzeba podchodzić z grubym portfelem. Najtańsza Superb Combi z tym pakietem wyposażenia (1,4 TSI) kosztuje 116 600 zł. Różnica w porównaniu do najtańszej opcji (Active) to aż 29 700 zł! W zamian Skoda Superb będzie miała wszystko to, co w wersji Elegance, oraz boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu, system wspomagający przy ruszaniu ze wzniesień, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika z automatyczną roletą, przeciwsłoneczne rolety bocznych szyb z tyłu. Jest też asystent parkowania i skórzana tapicerka. Całość na siedemnastocalowych felgach aluminiowych.
Miejsce
Bagażnik Superba Combi mieści 633 l. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność rośnie do 1865 l.
Skodę Superb Combi z silnikiem 1,4 TSI, wyposażeniem Ambition i manualną skrzynią biegów za 94 400 zł.
Duże auto z małym silnikiem. To możliwe u niewielu producentów. Ci, z którymi Superb konkuruje w teorii (A6, Klasa E), nie oferują podobnych rozwiązań, mają za to więcej prestiżu.
Najsłabszy diesel jest za słaby, by skutecznie napędzać cielsko Superba. Z kolei mocniejszy jest za drogi. Stawiamy na doładowaną benzynę.
Proponowany przez nas pakiet wyposażenia – Abmition – ma wszytko, by poczuć się luksusowo. Do tego nie rujnuje kieszeni i pozwala zachować ogromny dystans od aut konkurencji. W ten sposób doskonale rekompensuje brak prestiżu. Będzie też oszczędnie. 1,4 TSI delikatnie traktowany potrafi zbliżyć się do deklarowanych przez producenta wielkości zapotrzebowania na paliwo. Choć należy liczyć się z tym, że pod obciążeniem spalanie wzrośnie. Nawet do koło 11,5 l na 100 km w mieście.
Jak kupić, jak zapłacić?
Za gotówkę: 94 400 zł.
Na kredyt: miesięczna rata 1857 zł.
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt Automoto + Pakiet MultiBezpieczny w MultiBanku. Kwota kredytu – 75 520 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,75 proc., prowizja jednorazowa – 3 proc. Ubezpieczenie – 0,1 proc. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Symulację – jako najkorzystniejszą na 28.03.2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl.
W leasingu: miesięczna rata 1814 zł.
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 8 proc. Symulację przygotował Masterlease*.
Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1401 zł.
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 37 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.
*Symulacja nie jest ofertą handlową.
Podobne u konkurencji*
1. Audi A6 Avant 2,0 TFSI 180 KM 176 380 zł2. Mercedes Klasa E 200 CGI BlueEFFICIENCY 180 KM 180 000 zł3. Volvo V70 T4 kinetic 180 KM 146 800 zł
*auta o zbliżonych osiągach, podobnym lub niższym wyposażeniu oraz takiej samej wersji nadwozia. Ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.