Kombi znad Sekwany

opublikowano: 11-09-2014, 00:00

Francuski konkurent VW Passata doczekał s face liftingu. A Passat doczekał się kolejnej generacji.

Samochodowy segment D… umiera. Kolejne gwoździki do trumny wbijają klienci, którzy zamiast dużego sedana lub kombi wybierają SUV-a. I jest ich coraz więcej. Są jednak takie modele, które skutecznie opierają się tej tendencji. Jednym z nich jest VW Passat. Czy jest nim również Peugeot 508? Może być. Szczególnie teraz. 508 jest na rynku od 2011 r. W tym roku doczekał się kuracji odmładzającej. Odświeżono nie tylko aparycję, ale również listę opcji.

Wątpię, czy nowa (odświeżona) wersja przekona do siebie wielbicieli niemieckiej technologii, tym bardziej, że właśnie zadebiutowała kolejna generacja Passata. Ale Peugeot może przeciągnąć na francuską stronę „mocy” niezdecydowanych i poszukujących. Czym przeciąga? Po pierwsze aparycją. Delikatniejszą i – moim zdaniem – ładniejszą od niemieckiej. Po wtóre – technologią. W tym Francuzi nie tyle są lepsi od Niemców, co nie są wyraźnie gorsi.

Po trzecie – silnikiem HDi – w moim mniemaniu (i wielu użytkowników) mniej kłopotliwym niż osławione TDI i dającym, o ile to w ogóle ważne w kombi, całkiem sporo frajdy z jazdy. No i jest jeszcze jedno. Gwarancja. W obu przypadkach (VW i Peugeot) jest dwuletnia, ale Peugeot z okazji wprowadzenia na rynek oświeconego modelu oferuje 5-letnią gwarancję (z limitem 100 tys. km). Doskonała oferta dla Kowalskich. Z bogatej oferty silnikowej wybraliśmy 140-konną jednostkę HDi, by zachować równowagę między osiągami a apetytem. Jeśli jeździsz niewiele, rozważ którąś z „benzyn”.

Proponujemy środkowy pakiet wyposażenia (podstawowy jest zbyt ubogi jak na segment D). Jako alternatywę proponujemy „ulubieńca”. Nowiutkiego Passata. Jest minimalnie mniejszy (choć bagażnik ma minimalnie większy). Jest też droższy. Wyposażenie na zbliżonym poziomie, choć dla VW proponujemy podstawowy pakiet. Wybór jak zawsze należy do was. Zanim jednak wybierzecie Passata, przynajmniej spróbujcie jazdy nową „508”. Jest cień szansy, że się przekonacie.

KOMENTARZ

Dla tych, którzy wolą używane

Marcin Szturma

dyrektor handlowy otoMoto.pl

Peugeot 508 to stosunkowy nowy samochód. Zaprezentowany został podczas Paris Motor Show 2010. W tym samym roku rozpoczęła się jego produkcja. Oferowany jest w wersjach napędzanych olejem napędowym oraz benzyną. Na rynku wtórnym zarówno wśród oferowanych, jak i poszukiwanych samochodów znacznie większym powodzeniem cieszą się silniki wysokoprężne. Najwięcej egzemplarzy pochodzi z roku 2011. Można znaleźć jednak również egzemplarze nawet z 2014 r. Średnia cena za „508” to 54 tys. zł, a kupujący najczęściej szukają egzemplarzy w cenie do 50 tysięcy. Większą popularnością cieszy się nadwozie typu kombi, jednak sprzedawcy częściej oferują sedany.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Kombi znad Sekwany