Kompania Piwowarska stawia na czystą planetę

Komentarz partnera Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej
opublikowano: 25-11-2020, 15:50

Szanse trwałego sukcesu rynkowego mają wyłącznie firmy, które myślą długoterminowo i równoważą aspekty finansowe z wyzwaniami społecznymi i środowiskowymi. Kompania Piwowarska już dzisiaj realizuje strategię zrównoważonego rozwoju z konkretnie wyznaczonymi celami do roku 2030.

Kompania Piwowarska od lat prowadzi biznes w sposób odpowiedzialny. Chcąc zintensyfikować swoje działania, firma uczyniła ambicje związane ze zrównoważonym rozwojem integralną częścią strategii biznesowej.

W obliczu zmian klimatycznych zagrażających planecie, producent stawia na osiągnięcie neutralności węglowej swoich browarów do 2030 r., a w 2050 r. ma ona objąć cały łańcuch wartości. Aby do tego doprowadzić firma, między innymi podpisała umowę z dostawcą energii z OZE, dzięki czemu już w 2021 r. jej browary będą w 100 proc. zasilane energią elektryczną pochodzącą z wiatru. W ten sposób lider rynku piwnego stał się jedną z pierwszych w kraju dużych firm korzystających na taką skalę z energii wiatrowej.

Kolejnym elementem, na który firma kładzie duży nacisk, jest oszczędność wody w browarach. Dzięki specjalistycznym technologiom, odzyskowi wody używanej w procesach produkcyjnych, czy pomysłom pracowników, browary Kompanii Piwowarskiej są w światowej czołówce firm w zakresie oszczędzania wody. Zużywają jej jedynie 2,63 litra na litr uwarzonego piwa, a firma szuka kolejnych rozwiązań, aby ten wskaźnik obniżyć. Następnym obszarem są opakowania – obecnie wszystkie opakowania producenta nadają się do recyclingu, a niemal połowa piwa sprzedawana jest w opakowaniach wielokrotnego użytku – butelkach szklanych i beczkach keg. Kolejne 46 proc. produktów sprzedawanych jest w puszkach aluminiowych, wyprodukowanych w połowie z materiału pochodzącego z recyklingu. Aby ułatwiać oddawanie butelek firma prowadzi skup butelek w Poznaniu, w którym zebrała już ponad 1,6 mln butelek zwrotnych. Firma zachęca też do zachowań proekologicznych, między innym w kampanii edukacyjnej „Nie wypadaj z obiegu” www.niewypadajzobiegu.pl.

Realizując swoją strategię Kompania Piwowarska przyczynia się do wypełniania założeń „Agendy 2030” Organizacji Narodów Zjednoczonych. Nie tylko warzy piwo z poszanowaniem zasobów naturalnych, przy użyciu energii wiatrowej i sprzedaje je w dużej części w opakowaniach wielokrotnego użytku, ale poszła też o krok dalej. Żeby lepiej monitorować postępy prac, firma wpisała zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem w indywidualne cele swoich liderów. Ma to być gwarantem realizacji ambitnych planów. Przykład Kompanii Piwowarskiej pokazuje, że strategiczne działanie w kierunku zrównoważonego rozwoju jest możliwe i jest właściwym podejściem dla firm myślących o przyszłości w długim okresie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Organizator

Puls Biznesu

Patron honorowy

Ministerstwo Klimatu i Środowiska

Polecane