Komunikacja uszyta na miarę

DI, NBP
opublikowano: 02-10-2009, 00:00

Kampania edukacyjna powinna być zróżnicowana, tak jak zróżnicowane jest polskie społeczeństwo.

Kampania edukacyjna powinna być zróżnicowana, tak jak zróżnicowane jest polskie społeczeństwo.

Inne informacje o euro ważne są dla pracownika, inne — dla przedsiębiorcy, a jeszcze inne — dla emeryta czy rencisty. Psycholog społeczny Grzegorz Ludwiński twierdzi, że stosunkowo niewielu ludzi pyta o wpływ nowej waluty na gospodarkę, na PKB czy na inflację.

— Powyższe kwestie, tak istotne dla ekonomistów i polityków, dla zwykłych zjadaczy chleba są mało ciekawą abstrakcją — tłumaczy specjalista. — Za godne uwagi ludzie uważają natomiast konkrety bliskie ich życia. Chcą wiedzieć, jak wprowadzenie euro przełoży się na ich zarobki czy na możliwość pozyskania kredytu hipotecznego.

Sprawą numer jeden dla statystycznego Kowalskiego są jednak ceny. Dlatego szczególnie dużo czasu trzeba poświęcić na spokojne tłumaczenie Polakom, że po wprowadzeniu euro wcale nie będzie w Polsce drożej. Tego typu obaw nie żywią biznesmeni. Sen z oczu spędza im za to proces przygotowania firmy do posługiwania się wspólną walutą.

— Przedsiębiorcy dopytują, co trzeba będzie zmienić w systemach IT i w księgowości oraz ile ich to będzie kosztować — zauważa ekonomista Marek Zuber. — Chcą też znać zasady przyjmowania i wydawania gotówki w okresie obowiązywania podwójnych cen.

Andrzej Ulanowski, producent dywaników samochodowych z Trójmiasta, aspektami technicznymi się nie przejmuje. Jak mówi, od rozwiązywania tego rodzaju problemów ma specjalistów zewnętrznych — informatyków i finansistów. Ważne dla niego jest przede wszystkim to, czy po wejściu Polski do strefy euro nie zaszkodzi mu konkurencja z UE. I czy jest sens myśleć o eksporcie.

— Na szczęście to, co czytam i słyszę na temat euro, bardzo mnie uspokaja — podkreśla Ulanowski. — Bez dostępu do analiz ekonomicznych, takich jak raport NBP czy artykuły w prasie biznesowej, z pewnością drżałbym o swoją przyszłość. [MK]

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, NBP

Polecane