Koncern Metro wyda 2,6 mld zł
Niemiecki koncern Metro zakończył w Częstochowie budowę swojego piątego centrum handlowego w Polsce. W częstochowskim obiekcie znalazły się hipermarket Real, supermarket sieci Praktiker, duży sklep firmy Media Market i market Adlera. Łączny koszt częstochowskiej inwestycji sięgnął około 70 milionów złotych. W tym roku Metro AG ma zamiar otworzyć cztery kolejne podobne centra w Markach pod Warszawą, w Łodzi, Zabrzu i Olsztynie.
— Do tej pory zainwestowaliśmy w Polsce w sumie około 2,6 mld zł. W ciągu trzech lat chcemy podwoić tę kwotę — zapowiedział Hartmut Suray, prezes Metro Real Estate.
Z danych Państwowej Agencji Inwestycji Zagranicznych wynika, że Metro AG jest największym zagranicznym inwestorem w polskim handlu. Na samo stworzenie sieci sklepów niemiecka spółka wydała już 598 mln USD, czyli czterokrotnie więcej niż drugie w rankingu Casino.
Metro AG otworzył dotychczas hurtownie Makro Cash & Carry, markety TTW Dom i Ogród i wyposażone w materiały budowlane sklepy wielkopowierzchniowe Praktiker. Do sieci dystrybucyjnej koncernu należą też Real, Tip Discount, Adler i sklepy franchisingowe ze sprzętem komputerowym firmy Vobis.
Z danych PAIZ wynika, że dotychczasowe zaangażowanie obcego kapitału w handel detaliczny i hurtowy sięga u nas 3 mld USD (12 mld zł), co stanowi prawie 10 proc. wartości bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce. KM