Kontra popytu uratowała kluczową barierę

Mimo fatalnej pierwszej części sesji na warszawskim parkiecie większość głównych indeksów zakończyła handel na plusie.

WIG w świetnym stylu wybronił się przed zejściem poniżej psychologicznej bariery 50 tys. punktów. Na zamknięciu indeks, który zamknął lipiec jednym z najgorszych wyników wśród wszystkich giełd, wzrósł o 0,7 proc. Jeszcze przed południem indeks tracił prawie 1 proc., do czego przyczynił się odczyt wskaźnika PMI, wskazujący na wejście polskiego przemysłu w etap spowolnienia. Paradoksalnie korzystny zwrot nastąpił po innych słabych danych – tam razem z USA.

- Pierwszy od dłuższego czasu wzrost stopy bezrobocia i mniejsza liczba nowych miejsc pracy uznane zostały jako argumenty przemawiające za kontynuacją przez Fed luźnej polityki pieniężnej – oceniał Roman Przasnyski z Open Finance.

Najbardziej zyskiwały notowania w cyklicznych branżach: bankowej (+2,1 proc.) oraz budowlanej (+1,5 proc.). Kurs Pekao skoczył o 3,3 proc. Zdaniem Trigon DM po wrześniowej rewizji indeksu WIG30 udział instytucji w nim wzrośnie o 119 punktów bazowych. Po serii trzech zniżek z rzędu odbił się kurs Energi (+2,4 proc.). Dobremu zachowaniu blue chipów towarzyszyło odbicie w segmencie średnich spółek. WIG50 zyskał 0,8 proc. Wśród trzech najbardziej zyskujących reprezentantów indeksu znalazły się dwa banki: Millenium i Getin Noble. Papiery Rafako podrożały o 4,9 proc., a kurs Amiki poszedł do góry o 3,75 proc.

Z głębokich minusów aż do końca sesji odbić się nie zdołał kurs Eurocash (-3,8 proc.). W trzy dni kurs spółki spadł już o 11 proc., za sprawą słabych wyników Biedronki, największej sieci detalicznej w Polsce. Na plus wyszły jednak notowania PGNiG, które jeszcze koło południa były ponad 2 proc. pod kreską. Inwestorzy oczekują niezbyt dobrych wyników kwartalnych spółki.

Zegary na GPW - Warszawa obok Londynu i Nowego Jorku FOT. Puls Biznesu_Marek Wiśniewski
Zegary na GPW - Warszawa obok Londynu i Nowego Jorku FOT. Puls Biznesu_Marek Wiśniewski
None
None
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Wierciszewski

Polecane