Kontroluj zapisy w swojej firmie

Piotr Gocki
14-11-2000, 00:00

Kontroluj zapisy w swojej firmie

W Twoim interesie jest posiadanie dowodów w postaci zapisów potwierdzających skuteczność działań mających wpływ na jakość wyrobu. O tym, gdzie wymagane są zapisy, mówi norma. Sporządź zestawienie wszystkich zapisów i formularzy z przyporządkowaniem do właściwej procedury lub instrukcji, odpowiedzialności za ich sporządzanie, archiwizację, okres i miejsce przechowywania. Zapisem są także informacje w postaci elektronicznej. Zapisy powinny być czytelne, przechowywane w warunkach zapobiegających ich uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie, poza tym powinny być łatwe do odszukania i obejmować wszystkie rodzaje dokumentacji. Mogą nimi być: raporty z przeglądu SZJ dokonanego przez kierownictwo, wyniki z przeglądu umowy, raporty z weryfikacji i zatwierdzeń projektu, oceny poddostawców (podwykonawców), plany jakości, plany remontów maszyn, plany szkoleń, raporty z auditów wewnętrznych. Przyjrzyj się, jak ten element realizowany jest w Twojej firmie.

ZAPISY (pkt. 4.16 PN-ISO 9001:1996)

1. Czy dokumentacja systemowa zawiera ustalenia dotyczące:

- zbierania,

- oznaczania,

- identyfikowania,

- dostępu,

- porządkowania,

- przechowywania,

- rozpowszechniania,

- udostępniania zapisów?

2. Czy ustaliłeś miejsce oraz okres (najczęściej 5 lat) przechowywania zapisów w przypadku braku wymagań zewnętrznych?

3. Czy ustaliłeś zasady udostępniania zapisów dotyczących jakości klientowi, jeżeli tak ustalono w umowie (patrz pkt. 4.3)?

Piotr Gocki

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Piotr Gocki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Kontroluj zapisy w swojej firmie