Kontynuowanie budowy autostrad wśród priorytetów programu Marcinkiewicza

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 28-10-2005, 18:52

Kontynuowanie budowy autostrad A4 i A2, zbudowanie autostrady A-1 oraz oszczędności w budowie sieci autostrad przy zastosowaniu finansowania budżetowego - to niektóre z priorytetów nowego rządu w zakresie transportu drogowego - wynika z przedstawionego w piątek przez Kazimierza Marcinkiewicza dokumentu pt. "Solidarna polityka gospodarcza".

Kontynuowanie budowy autostrad A4 i A2, zbudowanie autostrady A-1 oraz oszczędności w budowie sieci autostrad przy zastosowaniu finansowania budżetowego - to niektóre z priorytetów nowego rządu w zakresie transportu drogowego - wynika z przedstawionego w piątek przez Kazimierza Marcinkiewicza dokumentu pt. "Solidarna polityka gospodarcza".

W dokumencie na liście priorytetów w zakresie transportu drogowego znalazły się między innymi:

Budowa dróg ekspresowych o europejskim standardzie nacisku na oś: dróg S-3 (Szczecin-Gorzów Wielkopolski-Zielona Góra-Legnica-Lubawka), S-19 (Suwałki-Białystok-Lublin-Rzeszów),

- zbudowanie autostrady A-1 oraz oszczędności w budowie sieci autostrad przy zastosowaniu finansowania budżetowego, w tym środków Unii Europejskiej, kredytów Europejskiego Banku Inwestycyjnego, a także przychodów z emisji obligacji drogowych,

- kontynuowanie budowy A4 i A2,

- rozpoczęcie prac przygotowawczych dotyczących drogi ekspresowejS8 (Wrocław-Łódź-Warszawa),

- stworzenie wydolnego finansowo i organizacyjnie, stabilnego systemu utrzymania dróg krajowych, opartego na finansowaniu ze środków budżetowych i od użytkowników dróg,

- rozwój sieci samorządowych dróg regionalnych dla wsparcia wzrostu konkurencyjności gospodarki,

- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym szczególnie zmniejszenie wypadków śmiertelnych.

    Program zakłada, że nastąpi zmiana systemu obciążeń użytkowników dróg, "który jest obecnie zbyt złożony i nie służy jako narzędzie racjonalnej polityki rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce".

Jak zapowiada dokument, "zostaną głęboko zweryfikowane założenia projektów autostradowych, polegające dotąd na tym, że autostrady wybudowane przy dominującym lub wyłącznym udziale państwa stawały się źródłem dochodów prywatnych koncesjonariuszy, a nie zasilały odpowiednio finansów publicznych."

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

W odniesieniu do już realizowanych przedsięwzięć koncesyjnych mają być przeprowadzone kontrole przestrzegania przez koncesjonariuszy swoich zobowiązań.

Weryfikacja założeń budowy autostrad, w tym założeń dotyczących kosztów budowy w systemie koncesyjnym, powinna przynieść znaczne oszczędności w przypadku nowo podejmowanych projektów programu budowy dróg ekspresowych - zapowiada program.

Program zapowiada również, że będą podjęte działania zmierzające do obniżenia stawek za dostęp do sieci kolejowej, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), i poprawienia przez to atrakcyjności przewozów koleją.

Do priorytetów nowego rządu w transporcie kolejowym należą między innymi:

- trwałe odwrócenie spadkowego trendu towarowych przewozów kolejowych w stosunku do transportu drogowego,

- poprawa stanu infrastruktury kolejowej oraz dostosowanie kolei w Polsce do standardów technicznych Unii Europejskiej, szczególnie w zakresie systemów łączności kolejowej i zarządzania ruchem,

- przygotowanie i rozpoczęcie projektu linii kolei dużych prędkości dla przewozów pasażerskich w ruchu krajowym: Warszawa-Łódź-Warszawa,

- poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,

- przygotowanie takiej liczby projektów dotyczących kolei do współfinansowania ze środków UE, aby zapewnić proporcję nie gorszą niż 40 do 60 środków odpowiednio na projekty kolejowe i drogowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane