Czytasz dzięki

Koronawirus nie zatrzymał wzrostu Biedronki

opublikowano: 29-07-2020, 20:50

Największa sieć spożywcza na polskim rynku w drugim kwartale zwiększyła sprzedaż o 8,7 proc., ale nieco spadła jej rentowność.

Biedronki nie chorują z powodu koronawirusa. Największa sieć handlowa w Polsce, której właścicielem jest notowane w Lizbonie Jeronimo Martins, wypracowała w pierwszej połowie tego roku 6,54 mld EUR przychodów (około 28,8 mld zł), co oznacza wzrost w polskiej walucie o 10,9 proc. rok do roku. W samym drugim kwartale, mimo czasowych ograniczeń w liczbie klientów, którzy mogli jednocześnie przebywać w sklepach, przychody wzrosły o 8,7 proc. rok do roku.

Biedronka
Zobacz więcej

Biedronka fot. Bloomberg

Biedronka ma obecnie 3031 sklepów w Polsce. Kluczowa w handlu sprzedaż LFL, czyli bez uwzględniania otwartych w ostatnim roku placówek, wzrosła w całym pierwszym półroczu o 7,8 proc., a w samym drugim kwartale - o 4,8 proc.

Jeronimo Martins w opublikowanym w środę wieczorem raporcie półrocznym podkreśla, że polska sieć dobrze poradziła sobie w pandemicznych warunkach i każdego miesiąca zwiększała swój udział rynkowy. Po czasowym wstrzymaniu inwestycji ze względu na pandemię od końca maja powrócono do realizacji wcześniejszych planów.

Na poziomie EBITDA Biedronka zarobiła w pierwszym półroczu 589 mln EUR, czyli około 2,6 mld zł, co oznacza wzrost o 5,1 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2019 r. To ponad 90 proc. całego zysku portugalskiej grupy, która poza rodzimym rynkiem i Polską działa też w Kolumbii. Marża EBITDA spadła z 9,2 do 9 proc., co wynikało m.in. ze zwiększonych kosztów działania w czasie pandemii i walki cenowej na rynku.

Tymczasem drugi polski biznes Jeronimo Martins, czyli drogeryjno-apteczna sieć Hebe, od jesieni będzie już tylko siecią drogeryjną. Portugalska spółka zapowiedziała bowiem, że zamknie wszystkie 47 aptek, które działają pod tym szyldem.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane