Już prawie cztery lata minęły, odkąd na rynku pojawił się Nissan Juke. Żaden inny miejski crossover nie jest tak oryginalny. Nieco kontrowersyjna aparycja tego niewielkiego auta sprawia, że Juke to ciągle jeden z nissanowskich bestsellerów.

Do Twojej floty wybraliśmy…
Nissana Juke’a z benzynowym silnikiem 1,6 o mocy 117 KM i pakietem wyposażenia Acenta – za 67 600 zł. Zaraz, zaraz – trwa promocja. Cena więc spada. Do 58 600 zł.
Nie czarujemy, że Nissan Juke jest typowym autem flotowym. Nie jest. Ale w niewielkiej firmie, powiedzmy – usługowej, może się sprawdzić. Jego żywiołem jest miasto, dlatego (i ze względu na cenę) stawiamy na mniejszy silnik benzynowy. Diesel jest za drogi, a jednostka benzynowa z turbiną za mocna. 117 KM pasuje do twojej firmy. Korporacje rzucą się na nas. Ale prawda jest taka, że do dużych flot trafiają tanie samochody (lub możliwie najtańsze wersje). Koszty! A Nissan przygotował promocję, dzięki której można kupić lepiej wyposażone auto taniej, niż „katalogowo” wyceniono najuboższą wersję. Proponowany przez nas pakiet ma zaś m.in. zestaw głośnomówiący, który w biznesie się przydaje. Przypominamy, że prowadzenie auta wyklucza możliwość prowadzenia rozmowy przez telefon trzymany przy uchu.
Miejsce
Bagażnik Nissana Juke mieści 251 l. W wersji z napędem na obie osie – 207 l. Dla porównania: nieco większy Chevrolet Trax dysponuje bagażnikiem o niemal 100 l większym.
Wyposażenie
Visia. Wersja najtańsza. Dostępna za 60 100 zł tylko z najsłabszym silnikiem benzynowym (w aktualnej promocji za 49 900 zł). Na pokładzie: sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe). Jest wyłącznik przedniej poduszki, Isofix (na skrajnych miejscach tylnej kanapy) i zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem ich przez dzieci. Do tego system stabilizacji toru jazdy i ABS. Poza tym immobiliser. Tylna kanapa dzielona (60/40) i składana. Do tego: centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane lusterka i progresywne wspomaganie układu kierowniczego oraz skromny system audio (radioodtwarzacz z CD i cztery głośniki). W bagażniku dojazdowe koło zapasowe. Całość na 16-calowych stalowych felgach z kołpakami.
Visia Plus. Ten pakiet jest dostępny także z najsłabszą jednostką benzynową (cena: 64 100 zł, w promocji – 55 100 zł) i z silnikiem diesla (cena: 75 700 zł, w promocji 66 700 zł). W zamian zestaw Visia wzbogacony o: zagłówki dla wszystkich miejsc na tylnej kanapie, lakier na lusterkach zewnętrznych i klamkach (ale tylko dla silnika benzynowego; przy dieslu jest czarny plastik), manualną klimatyzację, regulację wysokości fotela kierowcy oraz system start & stop (tylko dla zdecydowanych na silnik diesla). Dla wszystkich: komputer pokładowy i 16-calowe felgi z lekkich stopów.
Acenta. Pakiet dostępny z 117-konnym silnikiem benzynowym i z motorem wysokoprężnym (ceny od 67 600 do 77 400 zł, w promocji od 58 600 do 68 400 zł). Na pokładzie pakiet Visia Plus oraz: przednie reflektory przeciwmgłowe, skóra na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, nieco lepszy zestaw audio (z możliwością odtwarzania plików MP3), zestaw głośnomówiący Bluetooth, przyciski do sterowania zestawem audio na kierownicy, tempomat, złącze USB oraz 17-calowe felgi z lekkich stopów.
N-Tec. Pakiet dla wszystkich silników z wyjątkiem najsłabszej jednostki benzynowej. Ceny katalogowe zaczynają się od 73 500 zł (za 117-konną benzynę), a kończą na 97 600 zł (za turbodoładowaną 190-konną jednostkę benzynową, której towarzyszy skrzynia CVT i napęd na obie osie). W promocji ceny wynoszą: 64 500-88 600 zł. Na pokładach wyposażonych w ten pakiet aut znajduje się to samo, co w pakiecie Acenta, oraz: automatyczna klimatyzacja, Nissan Dynamic Control System (trzy tryby pracy jednostki napędowej: ekologiczny, normalny i sportowy), Nissan Connect 2,0 (5,8-calowy wyświetlacz dotykowy, wejście iPod, tylna kamera ułatwiająca cofanie i sześć głośników). Do tego przyciemniane szyby i większe (18-calowe) felgi.
Tekna. Dostępność pakietu jak w przypadku wersji N-Tec. Cena jest wyższa o 1700 zł (dla wersji z najmocniejszym silnikiem i napędem na obie osie oraz skrzynią CVT różnica wynosi 100 zł). Zatem ceny zaczynają się od 73 500 zł, a kończą na 97 700 zł (w promocji 66 200-88 700 zł). Co w zamian? Np. mniejsze (17-calowe) felgi. Za to lusterka są podgrzewane i elektrycznie składane, a auto ma też tzw. system inteligentnego kluczyka.
Czy wiesz, że…
Nissan Juke jest też dostępny w usportowionej wersji Juke Nismo (od Nissan Motorsport). Nismo to sportowy oddział Nissana, który od trzech dekad przygotowuje samochody wyścigowe. Tym razem gruntownie zmodyfikował małego Juke. Dodano pakiet aerodynamiczny, ale nie tylko ze względu na prezencję. Zmienione zderzaki, progi i nowy spoiler zapewniają docisk aerodynamiczny o 37 proc. większy niż w standardowym modelu. Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 l została wzmocniona. Ma 200 KM i 250 Nm. Auto obniżono i utwardzono. Oczywiście jest też inaczej wycenione. Na ponad 100 tys. zł.
Warto kupić, bo…
Auto ma nietuzinkowy wygląd (dla niektórych to zaleta). Trwa promocja, która sprawia, że Juke jest atrakcyjny cenowo. Przyzwoite materiały. Można było się spodziewać dużo gorszych.
Trzeba pamiętać, że…
Auto ma nietuzinkowy wygląd (dla niektórych to wada). W kabinie panuje ciasnota. Podobnie w bagażniku.
Jak kupić, jak zapłacić?
Za gotówkę: 58 600 zł
Na kredyt (miesięczna rata):
1107,37 zł – mBank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 6,48 proc.
1140,40 zł – Santander Consumer Bank – prowizja 2 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,10 proc.
1153,48 zł – Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 miesięcy raty równe. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl. W leasingu (miesięczna rata):
824 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 7,7 proc. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata):
600 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 48,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.
Podobne**
Renalut Captur TCe 120 KM, ZEN 68 400 zł Chevrolet Trax 1,6 FWD 115 KM, LT 70 990 zł Peugeot 2008 1,6 VTi 120 KM, Active 65 800 zł
*Symulacja nie jest ofertą handlową; **auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez promocji i rabatów oraz limitowanych wersji).
Silniki benzynowe
1,6. Czterocylindrowy, rzędowy. Dostępny wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną. Napęd na przednią oś.
poj. 1598 ccm moc 94 KM maksymalny moment obrotowy (przy 3,2-4,4 tys. obr./min) 140 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,0 s prędkość maksymalna 168 km/h spalanie: w mieście 7,6 l/100 km poza miastem 5,0 l/100 km
1,6. Czterocylindrowy, rzędowy. Dostępny z 5-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią CVT. Napęd na przednią oś.
poj. 1598 ccm moc 117 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,0 tys. obr./min) 158 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,0 s z CVT 11,5 s prędkość maksymalna 178 km/h z CVT 170 km/h spalanie: w mieście 7,7 l/100 km z CVT 8,3 l/100 km poza miastem 5,1 l/100 km z CVT 5,2 l/100 km
1,6 Turbo. Czterocylindrowy, rzędowy. Dostępny albo z napędem na przednią oś i z 6-biegową skrzynią manualną (2WD Man), albo z napędem na obie osie i bezstopniową przekładnią CVT (4x4 CVT).
poj. 1618 ccm moc 190 KM maksymalny moment obrotowy (przy 2,0-5,2 tys. obr./min) 240 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h: z 2WD Man 8,0 s z 4x4 CVT 8,4 s prędkość maksymalna: z 2WD Man 215 km/h z 4x4 CVT 200 km/h spalanie: w mieście z 2WD Man 9,1 l/100 km z 4x4 CVT 9,5 l/100 km poza miastem z 2WD Man 5,6 l/100 km z 4x4 CVT 6,0 l/100 km
Silnik Diesla
1,5. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.
poj. 1461 ccm moc 110 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 260 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,2 s prędkość maksymalna 175 km/h spalanie: w mieście 4,6 l/100 km poza miastem 3,7 l/100 km