Kowalski kupi auto w leasingu

Jarosław Królak, Paweł Janas
opublikowano: 21-12-2009, 06:39

Eksperci przewidują, że pomysł Ministerstwa Gospodarki zaowocuje wzrostem sprzedaży aut osobowych. Chodzi o leasing konsumencki dla osób fizycznych.

Ministerstwo Gospodarki (MG) chce umożliwić zawieranie umów leasingowych z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej. To byłaby rewolucyjna zmiana. W tej formie nabywane miałyby być przede wszystkim samochody osobowe. Polacy zyskaliby alternatywę wobec kupowania aut w kredycie bankowym.

Leasing konsumencki pozwoli nabyć samochody klientom o niższych dochodach.
Leasing konsumencki pozwoli nabyć samochody klientom o niższych dochodach.
None
None

- Leasing konsumencki pozwoli nabyć samochody klientom o niższych dochodach oraz tym, którzy z różnych powodów mieliby trudności z uzyskaniem kredytu bankowego – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Resort gospodarki stosowne zapisy zawarł w projekcie tzw. ustawy dereglamentacyjnej (obecnie jest na etapie konsultacji z organizacjami biznesowymi). Twierdzi, że dzięki temu wzrośnie popyt na samochody osobowe, co wpłynie korzystnie na sytuację producentów, firm leasingowych oraz budżetu państwa. Leasingobiorcy nie będą mogli z tego tytułu dokonywać żadnych odpisów podatkowych (obecnie przedsiębiorcy także nie mogą). Przedstawiciele branż motoryzacyjnej i leasingowej bardzo dobrze oceniają inicjatywę ministerstwa.

- To pozytywne zmiany, które doprowadzą do wzrostu sprzedaży nowych pojazdów w Polsce – uważa Philippe Claverol, dyrektor generalny Citroen Polska.

Zdaniem Arkadiusza Tomali, dyrektora zarządzającego MMC Car Poland (importer aut marki Mitsubishi), aby taki leasing przyniósł efekty, muszą zostać spełnione dodatkowe warunki.

- Jego atrakcyjność będzie zależała od szczegółowych rozwiązań w zakresie opłat i wachlarza usług. Zwłaszcza jeśli chodzi o różnice między opłatami przy leasingu aut nowych i używanych. Jeśli leasing nowych samochodów okaże się tylko nieznacznie  droższy niż w przypadku pojazdów używanych, z pewnością zwiększy to liczbę osób zainteresowanych zakupem nowych aut – zaznacza Arkadiusz Tomala.

Optymizmu nie kryje Andrzej Sugajski, dyrektor Związku Przedsiębiorstw Leasingowych. 

- W UE liderem są Wyspy Brytyjskie, gdzie kumuluje się prawie połowa wszystkich europejskich transakcji leasingowych z konsumentami. W Szwajcarii i Finlandii rynek konsumencki to około 30 proc. całego rynku leasingu. Na Węgrzech udział ten sięgał w ostatnich latach nawet 57 proc. W Polsce się nie rozwinął, ponieważ nie ma jasności prawnej w tym zakresie. Jedne urzędy skarbowe zgadzają się na to a inne nie. Po wejściu nowych regulacji bez wątpienia wzrośnie sprzedaż samochodów osobowych – uważa Andrzej Sugajski.

Więcej – w poniedziałkowym „Pulsie Biznesu”

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jarosław Królak, Paweł Janas

Polecane