TYCHY (Reuters) - Kompania Piwowarska, która po maju osiągnęła około 32 procent udziału w rynku, chce w tym roku wyprodukować około 8,0 milionów hektolitrów piwa wobec 7,7 miliona w roku 2001, powiedział na konferencji prasowej członek zarządu spółki Tomasz Paszek.
"Chcielibyśmy w tym roku mieć jak największy udział w prognozowanym wzroście w rynku piwa i sprzedać około 8,0 milionów hektolitrów. Obecnie jesteśmy na dobrej drodze, żeby zrealizować te plany" - powiedział Paszek.
Według niego rynek piwa w Polsce wzrośnie w tym roku o około 6,0 procent. W 2001 roku polskie browary wyprodukowały łącznie około 24 milionów hektolitrów. Celem strategicznym dla Kompanii jest osiągnięcie w 2005 roku 35-procentowego udziału w rynku.
Peszek powiedział też, że w tej chwili spółka przygotowuje się do eksportu piwa do USA i że jest to początek ograniczonej ekspansji spółki na rynki zagraniczne. Kompania będzie tam sprzedawać tylko jedną markę piwa Piwo Tyskie Gronie.
((Wojciech Żurawski, Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))