Kraft i Wedel: numer jeden kontra numer jeden

Dwaj najwięksi producenci czekolady przypisują sobie pierwsze miejsce na podium.

Kolejne czekoladowe, lecz nie słodkie, przepychanki dwóch największych producentów słodyczy — Kraft Foods i Lotte Wedel. Najpierw pierwszy (z markami m.in. Milka, Alpen Gold czy Prince Polo) odebrał pałeczkę lidera na rynku wyrobów czekoladowych drugiemu. W tym czasie spotkali się jeszcze w sądzie z powodu bardzo podobnych opakowań biszkoptów z galaretką oblanych czekoladą (Wedel na

razie został zobowiązany do wycofania ciastek w dotychczasowych opakowaniach z obrotu). W zeszłym tygodniu Kraft Foods ogłosił, że ze swoją Milką pobił Wedla również w kategorii tabliczek czekoladowych. W kontrofensywie Wedel informuje, że to jego czekolady mają największe rynkowe udziały, powołując się zresztą na badania rynkowe tej samej agencji — Nielsena, podając jednak inne okresy, w których udziały były liczone.

— Na podstawie danych w raporcie z grudnia 2012 r. przez firmę Nielsen marka Wedel jest marką nr 1 w kategorii tabliczek czekoladowych z udziałemwartościowym 19,7 proc. (Lotte Wedel za Nielsen, panel handlu detalicznego, cała Polska, udziały wartościowe, okres skumulowany: styczeń 2012 — listopad 2012). Udziały marki nr 2 są na poziomie 16,3 proc. — mówi Magdalena Pawelec, kierownik marketingu Lotte Wedel.

Zapewnia, że liderem w segmencie tabliczek czekoladowych jest od wielu lat i takim pozostanie.

— Już niebawem Nielsen poda dane całościowe za 2012 r. z uwzględnieniem grudnia i jesteśmy przekonani, że pozycja marki Wedel jako lidera w kategorii tabliczek czekoladowych jest przez markę utrzymana — dodaje Magdalena Pawelec.

Przedstawiciele Kraft Foods byli wczoraj nieuchwytni. W zeszłotygodniowym komunikacie koncern podawał, że w listopadzie 2012 r. Milka została nowym liderem segmentu tabliczek czekoladowych w Polsce, zdobywając 17,6 proc. udziałów rynkowych (Kraft Foods za Nielsen, panel rynku detalicznego, listopad 2012 r.).

— Badamy potrzeby konsumentów i cały czas wzmacniamy oraz rozszerzamy ofertę, wspierając ją działaniami marketingowymi. To przynosi rezultaty — komentował wtedy wyniki Milki Robert Sas, dyrektorkategorii czekolady w Kraft Foods Polska. Jego zdaniem, spółka widzi potencjał do osiągania jeszcze lepszych wyników.

— Będziemy stale zwiększać nasz udział na półce i zaskakiwać konsumentów nowymi promocjami — zapowiadał Robert Sas. Budżetu reklamowego na 2013 r. Kraft Foods nie chciał ujawnić. Od początku roku intensywną kampanię promującą właśnie czekolady rozpoczął Lotte Wedel. Dzisiaj ruszył również z reklamami ptasiego mleczka. Finansowych szczegółów kampanii ani nowej strategii dla marki na 2013 r. spółka nie chciała ujawnić. [MICH]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kraft i Wedel: numer jeden kontra numer jeden