KRAJOWE PO ŁĄCZENIA SĄ NIEWYKORZYSTANE

Artur Lisowski
20-01-2000, 00:00

KRAJOWE PO ŁĄCZENIA SĄ NIEWYKORZYSTANE

Tylko cztery miasta mają dogodną komunikację lotniczą z Warszawą

NIE RYZYKUJĄ: Leszek Chorzewski z LOT-u zauważa, że biznesmeni podróżujący po kraju coraz rzadziej pojawiają się na lotnisku w ostatniej chwili, bez dokonanej wcześniej rezerwacji. fot. BS

Mieszkańcy tylko czterech polskich miast codziennie mają szansę, korzystając z komunikacji lotniczej, załatwić interesy w Warszawie w ciągu jednej doby i wieczorem wrócić do domu. Biznesmenom z innych ośrodków pozostaje kolej lub własny samochód.

Krajowa komunikacja lotnicza obsługuje głównie ruch biznesowy. Aż 80 proc. pasażerów, którzy korzystają z usług EuroLotu, to menedżerowie firm. Transport lotniczy jest dla nich jedynym sposobem na szybkie podróżowanie po kraju.

— Niestety, bardzo dużo biznesmenów traktuje samolot jak taksówkę i przyjeżdża na lotnisko bez wcześniejszej rezerwacji. Na szczęście takie sytuacje zdarzają się coraz rzadziej — mówi Leszek Chorzewski z Polskich Linii Lotniczych LOT.

Najlepsze trasy

EuroLot i LOT obsługują łącznie dziewięć połączeń lotniczych między Warszawą a innymi portami lotniczymi w Polsce.

— Ich głównym zadaniem jest dowożenie pasażerów do międzynarodowego lotniska Okęcie. Połączenie lotnicze z Warszawy do Rzeszowa zostało uruchomione, ponieważ mieszkańcy tego rejonu kraju stanowią dużą grupę pasażerów korzystających z rejsów przez Atlantyk — tłumaczy przedstawiciel polskiego przewoźnika.

Najpopularniejszymi połączeniami krajowymi są rejsy z Warszawy do Wrocławia, Krakowa, Gdańska i Poznania. Mieszkańcy tych miast, wykorzystując połączenia lotnicze, mogą załatwić interesy w stolicy w ciągu jednego dnia. Problemy mogą mieć natomiast mieszkańcy Bydgoszczy, Rzeszowa, Katowic i Szczecina. Dogodne rejsy z tych miast prowadzone są tylko w niektóre dni tygodnia. Biznesmeni z Łodzi, którzy chcą załatwić interesy w Warszawie w jeden dzień, muszą skorzystać z transportu kolejowego.

— Z uwagi na złe warunki atmosferyczne wstrzymaliśmy na okres zimowy połączenia lotnicze z Łodzią — tłumaczy Leszek Chorzewski.

Darmowy bilet

Firmy, które często korzystają z usług EuroLotu, mogą wziąć udział w specjalnie przygotowanym dla nich programie Corporate Fryquent Flyer.

— Jest on przeznaczony dla firm lub osób prawnych, które często korzystają z usług EuroLotu. Zgodnie z założeniami programu, firmom, które do niego przystąpią, nadaje się specjalny kod alfanumeryczny umieszczany w biletach. Na jego podstawie naliczane są kwartalnie sumy, jakie poszczególne firmy wydały na zakup biletów. Nagrodą w programie są darmowe przeloty na terenie Polski — opowiada Leszek Chorzewski.

Za granicę

Krajowe połączenia lotnicze są nadal rzadko wykorzystywane przez osoby, które podróżują za granicę samolotami PLL LOT.

— Pasażer, który kupi bilet na przelot do któregokolwiek z portów lotniczych za granicą, obsługiwanego przez samoloty LOT-u, a mieszka blisko Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa lub Rzeszowa, bilet lotniczy na stołeczne lotnisko Okęcie otrzyma za darmo — tłumaczy przedstawiciel LOT-u.

Bilet nie może jednak być kupiony w taryfie PEX lub APEX, a pasażer nie może spędzić w Warszawie całego dnia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Artur Lisowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / / KRAJOWE PO ŁĄCZENIA SĄ NIEWYKORZYSTANE