Jak donosi portal zikit.krakow.pl , wygrała oferta, choć do finałowych rozstrzygnięć droga nie jest jeszcze tak prosta, złożona przez warszawską firmę BikeU, będącą częścią międzynarodowego koncernu.

BikeU zaoferowało dostarczenie 100 rowerów, nie później niż cztery miesiące od podpisania umowy. Po kolejnych dwóch miesiącach liczba jednośladów wzrośnie do 300, a maksymalnie po 10 miesiącach, od podpisania umowy (czyli na wiosnę przyszłego roku), osiągnie 1500 rowerów.
Tak długi tok działań związany był z wyborem operatora w trybie koncesji. Kraków tym samym będzie pierwszym polskim miastem które wprowadzi najnowocześniejsze rowery czwartej generacji i w dodatku będzie jedynym miastem w Polsce, w którym rower publiczny będzie dotowany z pieniędzy budżetu tylko w niewielkim stopniu lub wcale.
Jak wynika ze złożonej oferty, BikeU oczekuje od Miasta Kraków miesięcznej dopłaty, w wysokości 1zł za rower.
O rynku operatorów systemu rowerów miejskich pisaliśmy m.in. w artykule>>Nextbike nie pedałuje sam