Krakowska strefa ma trzy nowe firmy

opublikowano: 12-11-2020, 16:36

MarDruk Opakowania i AluHouse zwiększają moce, a szwedzki Tyrens zakłada firmę, która będzie świadczyć usługi projektowe.

Trzy firmy dostały decyzje o wsparciu w Krakowskim Parku Technologicznym (KPT). W Krakowie rozpocznie działalność Tyrens Polska. Będzie świadczyć usługi projektowe głównie w sektorach infrastruktury drogowo-kolejowej, budownictwa kubaturowego i ochrony środowiska, a także doradztwa w zarządzaniu finansami, oprogramowaniem i informatyką. Koszt inwestycji wyniesie 9 mln zł. Szwedzki Tyrens ma siedzibę w Sztokholmie, działa od 1942 r. i należy do Fundacji śp. Svena Tyrensa, jej założyciela. Fundacja działa na rzecz rozwoju społeczeństwa, sponsoruje wiele projektów B+R w Szwecji, Wielkiej Brytanii, Danii, Estonii i Litwie.

Dwie z firm, które właśnie otrzymały w KPT decyzje, to polscy mikroprzedsiębiorcy planujący rozbudowę. MarDruk Opakowania, który produkuje i sprzedaje opakowania z tworzyw sztucznych i kartonu, wyda 6,5 mln zł w Andrychowie na zakup urządzeń, nieruchomości i środków transportu wewnętrznego. Firma jest jednocześnie w trakcie realizacji projektów inwestycyjnych, na które dostała dwie decyzje o wsparciu w 2019 r. Była jedynym przedsiębiorcą w KPT z dwiema decyzjami w ubiegłym roku, za co została od strefy nagrodę.

AluHouse, producent stolarki aluminiowej z Gierałtowic, inwestuje w gminie Wieprz, w powiecie wadowickim. Zamierza wybudować halę produkcyjną, kupić maszyny i licencję na oprogramowanie do sterowania i zarządzania produkcją. Koszty kwalifikowane tego projektu to 2 mln zł.

W tym roku KPT wydał 21 decyzji o wsparciu uprawniających do zwolnień z CIT. Firmy obiecały inwestycje za 794,9 mln zł i stworzenie 495 miejsc pracy. W ubiegłym roku strefa wydała 50 decyzji, deklaracje opiewały na niemal 2,2 mld zł i 1,3 tys. etatów.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane