Krol lodow jedzie do Czech

Grycan inwestuje nad Weltawa, jego rywale zarzucaja siec w kraju. Wszyscy sa zgodni — miejsca na nowe placowki jest jeszcze duzo.

Poniższy tekst ukazał się bez polskich znaków diakrytycznych. W ten sposób "PB" włączył się do kampanii "Język polski jest ąę". Jej celem jest zwrócenie uwagi na zagrożenie dla znaków , które są jedną z najbardziej charakterystycznych cech naszego języka. Z badań wynika, że Polacy używają ich coraz rzadziej - niemal co drugi SMS wysyłany jest bez ogonków i kresek. Szczegóły na www.językpolskijestąę.pl

Zobacz więcej

Polacy to tradycjonalisci. Lokomotywa sprzedazy sa lody czekoladowe, smietankowe i truskawkowe – mowi Zbigniew Grycan, tworca Lodziarni Firmowych, najwiekszej sieci lodziarni w Polsce. [FOT. WM]

Zbigniew Grycan od lat kroluje wsrod krajowych lodziarni z siecia liczaca 106 lokali, ale jego apetyt rosnie w miare jedzenia. Pod koniec marca rusza pierwsza lodziarnia Grycana w centrum handlowym Cerny Most w Pradze.

— Mamy zarejestrowana spolke w Czechach, budujemy struktury i prowadzimy rozmowy na temat kolejnych lokalizacji — mowi Zbigniew Grycan. Tworca potegi Zielonej Budki (ktora sprzedal na poczatku tego stulecia Enterprise Investors) obiecuje, ze krajowego rynku nie zaniedba.

— W ubieglym roku otworzylismy dziewiec lokali, w tym roku uruchomimy kilkanascie. Wchodzimy do nowych miast, lokujac sie w galeriach handlowych i outletach — zapowiada Zbigniew Grycan. Producent lodow nie chce ujawnic zadnych danych finansowych. Zgodnie ze sprawozdaniem zlozonym do KRS Lodziarnie Firmowe (spolka nalezaca do Elzbiety i Zbigniewa Grycanow) w 2011 r. mialy 142 mln zl przychodow ze sprzedazy i zysk netto przekraczajacy 11,3 mln zl.

— Polowe przychodow firmy stanowi sprzedaz w lodziarniach, a polowe lodow w opakowaniach w sieciach handlowychi kanale HoReCa — informuje Zbigniew Grycan. Rywale nie zasypiaja gruszek w popiele. Intensywny rozwoj zapowiada rowniez siec lodziarni Carte d'Or. Ten koncept rozwija CD Cafe — partner Unilevera, wlasciciela znanej marki lodow.

— Mamy 32 lokale, a w tym roku otworzymy minimum 12. Otrzymujemy bardzo duzo zapytan franczyzowych, a obroty lodziarni z roku na rok rosna, rowniez zima. Rozpoznawalna, prestizowa marka pozwala nam przyciagnac klientow rowniez w czasach spowolnienia gospodarczego — informuje Artur Czoska, dyrektor ds. rozwoju sieci w CD Cafe. Jego zdaniem, miejsca na kolejne lodziarnie w segmencie premium w Polsce wciaz jest sporo.

— Dzisiaj dominuje jeden glowny gracz, ktoremu w perspektywie kilku lat bedziemy chcieli dorownac — dodaje Artur Czoska. O „pozytywnym zaskoczeniu sprzedaza lodow poza sezonem” mowi rowniez Krzysztof Kalicinski, dyrektor generalny LS Travel Foodservice. Spolka prowadzi kawiarnie Empik Cafe z wlasnymi lodami Furore. Niedawno zaczela otwierac rowniez lodziarnie pod szyldem Furore Ice Cream Shop.

— Na razie dzialaja trzy takie placowki. Potencjal rynku jest znaczny, zwlaszcza ze funkcjonujena nich tylko jeden dominujacy gracz — twierdzi Krzysztof Kalicinski. Dyrektor generalny LS Travel Foodservice nie chcial ujawnic, ile punktow spolka bedzie chciala otworzyc w tym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy