Król recenzji startuje w Polsce

Amerykański Yelp, który z IPO zebrał 100 mln USD, odpala polską stronę. Nad Wisłą na razie nie zarobi.

Smakosze i zakupoholicy od dziś mają w internecie nową księgę skarg, zażaleń i pochwał. O północy wystartowała polska mutacja amerykańskiego serwisu Yelp, który w USA stał się mekką dla klientów sklepów, restauracji, hoteli i różnych firm usługowych. Prowadząca go spółka w marcu zadebiutowała na rynku Nasdaq, z oferty publicznej zbierając 100 mln USD. Wszystko dzięki ponad 30 mln recenzji lokalnych sklepów czy firm.

— Na początku skoncentrujemy się na Warszawie i Krakowie. Nasi ludzie już od jakiegoś czasu weryfikowali bazę danych sklepów i restauracji w tych miastach, fotografowali niektóre lokale i zebrali tysiące recenzji, by użytkownicy mogli od razu korzystać z naszej strony — mówi Miriam Warren, wiceprezes ds. nowych rynków w spółce.

Polska będzie dla spółki 19. rynkiem na świecie i pierwszym w tej części Europy. Nie otworzy biura w Polsce — do sukcesu ma wystarczyć jeden „community manager”.

— Istniejące w Polsce serwisy albo koncentrują się na geolokalizacji, albo oceniana jest na nich tylko jedna branża. My chcemy stworzyć kompletny i dostępny w każdej chwili przewodnik po wszystkich ciekawych miejscach w dużych miastach — mówi Miriam Warren.

Amerykanie nie szukają jeszcze reklamodawców w Polsce. Nie będą też uruchamiać przy okazji portalu z recenzjami serwisu zakupów grupowych czy kuponów podarunkowych, a właśnie na tym zarabiają za oceanem.

— Chcemy najpierw zbudować rozpoznawalność w nowych krajach. Do tego czasu realne przychody będą generować tylko strony w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii — mówi Miriam Warren. Yelp miał w 2011 r. 83 mln USD przychodów i 16,7 mln USD straty netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Król recenzji startuje w Polsce