Królestwo Stonesów przy Carnaby Street

KG
opublikowano: 2020-09-11 14:56
zaktualizowano: 2020-09-11 12:56

The Rolling Stones to nie tylko zespół, lecz także jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Legendarni rockmani zarabiają więc nie tylko na swojej muzyce. Nowym źródłem ich dochodów stał się butik RS No. 9, otwarty przy Carnaby Street w londyńskiej dzielnicy Soho, blisko miejsca, w którym niegdyś odbywały się próby zespołu.

„Soho zawsze ucieleśniało ducha rock’n’rolla, więc Carnaby Street jest doskonałym miejscem dla naszego sklepu. Jesteśmy przekonani, że ten ekscytujący projekt stworzony przez naszych przyjaciół z Bravado okaże się niezapomnianym przeżyciem dla każdego, kto przyjedzie cieszyć się Londynem” – czytamy na stronie zespołu.

Mat Vlasic, prezes Bravado – należącej do Universal Music Group firmy specjalizującej się w merchandisingu – przyznał, że prace nad RS No. 9 Carnaby trwały od lat, ale rezultat jest spektakularny. Wnętrza butiku są utrzymane w charakterystycznych dla zespołu barwach – czerni i czerwieni. Otwarciu sklepu towarzyszyło zresztą wprowadzenie do przewodnika kolorów pantone stonesowskiej czerwieni. Wrażenie robi szklana podłoga ozdobiona tekstami piosenek oraz przymierzalnie udekorowane grafikami znanymi z okładek płyt Stonesów. Na jednej ze ścian wyświetlany jest film o zespole, a w oknach znajduje się pierwsza na świecie instalacja fali dźwiękowej (fragment utworu „Paint It Black” z lat 60. XX w.).

Fani znajdą w butiku m.in. płyty, ubrania i gadżety ze słynnym logotypem, a nawet maseczki na twarz sygnowane nazwą zespołu. Co ciekawe, T-shirt można spersonalizować, wybierając wzory w menu ekranu dotykowego. Pojawią się też przedmioty luksusowe, m.in. kryształowe kieliszki, karafki i szklanki francuskiej marki Baccarat z wygrawerowanym logo The Rolling Stones, płaszcze i kapelusze szwedzkiej firmy Stutterheim oraz krzesła i szale przygotowane wspólnie z The Soloist, marką projektanta Takahiro Miyashity. W RS No. 9 są dostępne limitowane, numerowane i podpisane dzieła sztuki Johna Paschego, twórcy ikonicznego logo, które ukazało się po raz pierwszy w 1971 r. na płycie „Sticky Fingers”.

Mimo pandemii koronawirusa ostatnie miesiące były dla muzyków z The Rolling Stones bardzo aktywne – butik nie jest jedyną gratką przygotowaną ostatnio dla fanów. W kwietniu ukazała się ich pierwsza od ośmiu lat premierowa kompozycja „Living in a Ghost Town”, a we wrześniu zespół poinformował, że wyda wersję deluxe albumu „Goats Head Soup” z 1973 r. Znajdą się na nim także utwory publikowane po raz pierwszy. W tej edycji przewidziano płyty winylowe i CD, kasety magnetofonowe, a nawet specjalną koszulkę.

Zespół The Rolling Stones powstał 12 lipca 1962 r. w Londynie. Jest na czwartym miejscu na liście grup rockowych pod względem liczby sprzedanych nagrań muzycznych: ponad 250 mln albumów.