Czytasz dzięki

Królestwo Stonesów przy Carnaby Street

KG
opublikowano: 11-09-2020, 14:56

The Rolling Stones to nie tylko zespół, lecz także jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Legendarni rockmani zarabiają więc nie tylko na swojej muzyce. Nowym źródłem ich dochodów stał się butik RS No. 9, otwarty przy Carnaby Street w londyńskiej dzielnicy Soho, blisko miejsca, w którym niegdyś odbywały się próby zespołu.

„Soho zawsze ucieleśniało ducha rock’n’rolla, więc Carnaby Street jest doskonałym miejscem dla naszego sklepu. Jesteśmy przekonani, że ten ekscytujący projekt stworzony przez naszych przyjaciół z Bravado okaże się niezapomnianym przeżyciem dla każdego, kto przyjedzie cieszyć się Londynem” – czytamy na stronie zespołu.

Mat Vlasic, prezes Bravado – należącej do Universal Music Group firmy specjalizującej się w merchandisingu – przyznał, że prace nad RS No. 9 Carnaby trwały od lat, ale rezultat jest spektakularny. Wnętrza butiku są utrzymane w charakterystycznych dla zespołu barwach – czerni i czerwieni. Otwarciu sklepu towarzyszyło zresztą wprowadzenie do przewodnika kolorów pantone stonesowskiej czerwieni. Wrażenie robi szklana podłoga ozdobiona tekstami piosenek oraz przymierzalnie udekorowane grafikami znanymi z okładek płyt Stonesów. Na jednej ze ścian wyświetlany jest film o zespole, a w oknach znajduje się pierwsza na świecie instalacja fali dźwiękowej (fragment utworu „Paint It Black” z lat 60. XX w.).

Fani znajdą w butiku m.in. płyty, ubrania i gadżety ze słynnym logotypem, a nawet maseczki na twarz sygnowane nazwą zespołu. Co ciekawe, T-shirt można spersonalizować, wybierając wzory w menu ekranu dotykowego. Pojawią się też przedmioty luksusowe, m.in. kryształowe kieliszki, karafki i szklanki francuskiej marki Baccarat z wygrawerowanym logo The Rolling Stones, płaszcze i kapelusze szwedzkiej firmy Stutterheim oraz krzesła i szale przygotowane wspólnie z The Soloist, marką projektanta Takahiro Miyashity. W RS No. 9 są dostępne limitowane, numerowane i podpisane dzieła sztuki Johna Paschego, twórcy ikonicznego logo, które ukazało się po raz pierwszy w 1971 r. na płycie „Sticky Fingers”.

Mimo pandemii koronawirusa ostatnie miesiące były dla muzyków z The Rolling Stones bardzo aktywne – butik nie jest jedyną gratką przygotowaną ostatnio dla fanów. W kwietniu ukazała się ich pierwsza od ośmiu lat premierowa kompozycja „Living in a Ghost Town”, a we wrześniu zespół poinformował, że wyda wersję deluxe albumu „Goats Head Soup” z 1973 r. Znajdą się na nim także utwory publikowane po raz pierwszy. W tej edycji przewidziano płyty winylowe i CD, kasety magnetofonowe, a nawet specjalną koszulkę.

Zespół The Rolling Stones powstał 12 lipca 1962 r. w Londynie. Jest na czwartym miejscu na liście grup rockowych pod względem liczby sprzedanych nagrań muzycznych: ponad 250 mln albumów.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KG

Polecane