Kryzys? Jakoś sobie poradzimy

MBE
opublikowano: 08-08-2012, 00:00

Zdecydowana większość firm nie korzysta z pomocy specjalistów od kryzysów w sieci — wynika z najnowszych badań.

Kryzys w internecie? Dam sobie radę sam — zdaje się myśleć większość przedsiębiorców. Z najnowszych badań agencji Think Kong wynika, że niewielka liczba firm przygotowuje się do kryzysów w sieci i mediach społecznościowych z pomocą wyspecjalizowanych agencji. A dokładnie — zaledwie 6 proc. — tylu przedsiębiorców deklaruje, że korzysta z pomocy podmiotów specjalizujących się w komunikacji w internecie, przygotowując się do sytuacji kryzysowych — w badaniu zrealizowanym przez Instytut Homo Homini.

83 proc. badanych uważa, że posiadane przez nie wewnętrzne procedury postępowania antykryzysowego są wystarczające.

— Podstawowe wytyczne dotyczące posługiwania się i komunikacji w social media powinny istnieć w każdej firmie, nie tylko na wypadek kryzysu. Tymczasem tylko w 35 proc. przedsiębiorstw istnieją jakiekolwiek spisane zasady określające sposób komunikacji na Facebooku czy w innych miejscach w internecie. Wygląda na to, że menedżerowie firm albo nie wiedzą o skali możliwych zagrożeń, albo cechuje ich przesadny optymizm — komentuje Norbert Kilen, dyrektor ds. strategii agencji Think Kong.

Badanie wykazało także, że większość firm aktywnie monitoruje internet w poszukiwaniu wzmianek o swoich markach. Przyznaje się do tego aż 93 proc. firm. Jednocześnie 41 proc. z nich nie prowadziła żadnych szkoleń dotyczących komunikacji w serwisach społecznościowych, blogosferze czy na internetowych forach.

Badanie agencji Think Kong przeprowadzono od 7 maja do 6 czerwca tego roku na próbie 250 firm podzielonych na pięć grup branżowych (po 50 podmiotów każda) reprezentujących branże: medyczną, farmaceutyczną, finansową, budownictwa i nieruchomości oraz przemysłu i retail.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MBE

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu