Kryzys nie zaszkodził wynikom Amazon

WST, AP
opublikowano: 29-01-2010, 13:26

Amazon, amerykański lider detalistów internetowych pochwalił się doskonałymi wynikami czwartego kwartału 2009 r. Zysk spółki wzrósł aż o 71 proc. po tym jak konsumenci wydali więcej niż kiedykolwiek na zakupy świąteczne w sieci.

Mimo kryzysu gospodarczego, zysk giganta wyniósł 384 mln USD, co w przeliczeniu na pojedynczą akcję daje 85 centów. Rok wcześniej było to odpowiednio 225 mln i 52 centy. Przychody zwiększyły się o 42 proc. do 9,52 mld USD. Kwota obejmuje 200 mln USD przychodów wygenerowanych przez sieć sklepów obuwniczych Zappos, którą Amazon nabył w minionym roku.

Rezultaty okazały się lepsze od oczekiwanych przez analityków. Ci prognozowali zysk na akcję wysokości 72 centów i 9,04 mld przychodów.

W całym 2009 r. spółka zarobiła na czysto 902 mln USD (2,04 USD na akcję) przy przychodach rzędu 24,5 mld USD.

Na pierwszy kwartał 2010 r. Amazon prognozuje sprzedaż wysokości 6,45-7 mld USD, zaś analitycy średnio 6,36 mld USD.

WST, AP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, AP

Polecane