Właścicielom firm powinno zależeć na reklamie w internecie, bo umożliwia ona dotarcie do szerokiej grupy docelowej. Promocję w sieci warto rozpocząć od stworzenia strony online - warto zlecić tę usługę informatykowi.
Wielu przedsiębiorców, którzy nie mają wiedzy z zakresu marketingu, jest przekonanych, że wyświetlanie strony online w internecie wystarczy, aby dotrzeć do potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż. Niestety, nie jest to takie proste. Gdy nie ma szybkich efektów, są rozczarowani współpracą ze specjalistą od IT i denerwują się, że mimo wydania pieniędzy na usługi informatyka nie odnotowują zysków. Jak widać, samo posiadanie strony internetowej jest niewystarczające do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej i dotarcia do szerszej grupy docelowej. Konieczne jest podejmowanie dalszych działań i nawiązanie współpracy z kilkoma specjalistami. Jakie kroki należy podjąć i o jakich ekspertach warto pomyśleć?
Po pierwsze, kontakt z informatykiem nie powinien być jednorazowy. Co prawda obecnie większość stron oparta jest na systemie CMS, który jest intuicyjny w obsłudze, ale nie każdy przedsiębiorca potrafi samodzielnie dokonać z nim potrzebnych zmian. W takich przypadkach konieczne jest nawiązanie współpracy ze specjalistą od IT, który dokona poprawek oraz np. zmieni grafikę i teksty na aktualne.
Druga ważna kwestia - przedsiębiorcy powinni korzystać z usług copywritera, czyli osoby, która zajmuje się tworzeniem tekstów na strony internetowe. Profesjonalista w tej dziedzinie wie, w jaki sposób pisać, aby potencjalni klienci chcieli czytać dane treści i zwiększył się ruch na stronie, a przy okazji – poprawiła się jej widoczność tych tekstów i samej witryny w sieci.
Weź udział w warsztacie “SEO dla e-commerce od A-Z”, 29 sierpnia 2023, Warszawa >>
Po trzecie, warto nawiązać współpracę ze specjalistą od SEO. Jest to osoba odpowiedzialna za optymalizację strony internetowej firmy, tak aby zwiększyć jej widoczność w Google, co przełoży się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
I kolejna ważna sprawa - nie można zapominać o roli adwokatów lub radców prawnych. Korzystanie z usług prawnika może pomóc w aspekcie zabezpieczenia interesów firmy - na stronach internetowych muszą się znaleźć polityki prywatności i – w wielu przypadkach – regulaminy serwisu lub sklepu.
