Czytasz dzięki

Kup sobie alpakę za 6 tys. zł

opublikowano: 29-11-2019, 17:45

Alpaki to coraz popularniejsze w naszym kraju zwierzęta. Można spotkać je na polskich łąkach, ale także na…ulicach wielkich miast. Spacerujące na smyczy alpaki przyciągają wzrok i wzbudzają ciekawość przechodniów, jednak taka przechadzka z puchatym stworzeniem, to teraz też niezły biznes.

- Naszym celem jest hodowla alpak, czyli rozród zwierząt. Dodatkową naszą działalnością są spacery z alpakami, odwiedziny w alpakarni i przybliżanie ludziom historii tych zwierząt – mówi Agnieszka Pawłowska, właścicielka hodowli „Alpaki na Okęciu”.

Ceny alpak są różne. Te z warszawskiej hodowli kosztują od 6 tys. zł. Warto jednak dodać, że to cena za alpakę standardową, za taką w wersji premium płaci się już w euro. Wszystkich marzących o takim „pluszaku” musimy jednak zmartwić – alpaki nie są typowymi zwierzętami domowymi. Oprócz tego, że zajmują sporo miejsca, lubią też pobiegać, poskakać, a także się…pokłócić.

- Alpaki są zwierzętami stadnymi, najlepiej jak jest minimum 4-5 sztuk, wtedy czują się najlepiej.  Samotne alpaki z tęsknoty za swoimi współtowarzyszami są w stanie nawet umrzeć, więc musi być ich kilka.

W warszawskiej hodowli na Okęciu alpaki pojawiły się… w miejsce koni. Wcześniej znajdowało się tu gospodarstwo rolne i szkółka jeździecka, jednak wraz z rozbudową miasta i powstającymi w okolicy Okęcia halami czy magazynami, przestrzeń dla koni zniknęła. Wtedy pojawiła się tęsknota za zwierzętami i pomysł na kolejny biznes.

- Szukałam zajęcia dla siebie i wtedy zobaczyłam w internecie, że są takie piękne zwierzęta jak alpaki. W kwietniu 2013 roku znalazłam w internecie pana, który sprowadza alpaki, napisałam do niego maila i dostałam ofertę alpak.  W czerwcu sprowadziłam już pierwsze cztery samice – wspomina właścicielka hodowli.

Na początku swojej przygody z alpakami, pani Agnieszka nie miała pojęcia o tym co znaczy „dobra alpaka”. Sprzedawca przybliżył jej szybko, że są zwierzęta standardowe i premium. Wiadomo było, że te wyższej klasy są lepsze i ładniejsze. Decyzja była więc oczywista.

- Miałam dobrej jakości konie, chciałam mieć więc też dobrej jakości alpaki, dlatego sprowadziłam zwierzęta premium, jednak co to tak naprawdę oznaczało, nie wiedziałam – uśmiecha się Agnieszka Pawłowska.

- Moje pierwotne założenie było takie, że sprowadzę sobie kilka alpak dobrego gatunku, będę je rozmnażała i sprzedawała. To miało być moje dodatkowe zajęcie i przyjemność. W miarę jak zaczęło się pojawiać coraz więcej alpak, moi nastoletni wówczas synowie, wpadli na pomysł zorganizowania Mikołaja z alpakami. Utworzyli wydarzenie na Facebooku. Przez noc zgłosiło się około 17 tysięcy osób zainteresowanych, 15 tys. stwierdziło, że weźmie udział. Już z samego rana rozdzwoniły się telefony od przerażonych znajomych i sąsiadów. Wszyscy mówili, że to jest już impreza masowa, kazali zawiadamiać policję i pogotowie. Wtedy tak naprawdę zobaczyliśmy jak duże jest zainteresowanie – wspomina z rozbawieniem właścicielka hodowli.

Więcej na temat „alpaczego” biznesu w materiale wideo.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Justyna Smolińska

Polecane