DM BZ WBK przygotował analizę 11 debiutów prywatyzowanych spółek*. Statystyka pokazuje, że dobrą strategią jest zakup akcji podczas IPO i ich sprzedaż przed 50. dniem notowań.
W debiutach, średnia stopa zwrotu wynosiła 14 proc. W pierwszym roku obecności spółki na giełdzie, maksimum notowań wypadało średnio w okolicach 161. sesji po debiucie oraz na koniec roku po debiucie, kiedy akcje notowane były 32-33 proc. powyżej ceny emisyjnej. DM BZ WBK porównał też siłę relatywną debiutantów z indeksem WIG. Okazuje się, że w pierwszym roku debiutanci zawsze bili szeroki rynek. Zjawisko to nasila się w pierwszych 40-50 dniach notowań, co Grzegorz Pułkotycki, autor raportu, tłumaczy uzupełnianiem portfeli przez dużych inwestorów.

* Handlowy, KGHM, Pekao, TP, Orlen, PKO BP, Lotos, PGNiG, PGE, PZU i Tauron