Kurier buduje pozycję e-sklepu

  • DI
opublikowano: 17-11-2021, 15:05
aktualizacja: 17-11-2021, 15:07

Komentarz partnera rankingu

Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD

Ostatnie dwa lata minęły pod znakiem przyspieszonego rozwoju e-commerce. Z powodu pandemii i związanych z nią restrykcji konsumenci zaopatrywali się najczęściej online. Na rynku pojawiły się nowe e-sklepy, a te już istniejące zaczęły poszukiwać rozwiązań, które w obliczu wzrostu sprzedaży i zagrożeń sanitarnych zapewnią konsumentom najlepsze doświadczenia zakupowe. Nie ma wątpliwości, że ich satysfakcja uzależniona jest nie tylko od atrakcyjności oferty, ale także niezawodnego doręczenia zamówienia.

Jak wynika z badania przeprowadzonego na grupie tegorocznych e-Gazel Biznesu, dla 73 proc. respondentów, czyli przedstawicieli e-sklepów, najważniejszym kryterium przy wyborze firmy kurierskiej jest jakość świadczonych usług. Decyduje o niej sprawność procesów operacyjnych, jakość floty i nowoczesna infrastruktura w zdecentralizowanym modelu logistycznym.

DPD Polska dostosowuje się do różnorodnych, indywidualnych oczekiwań partnerów i konsumentów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie zakupami żywności w sieci udostępniła usługę „DPD Food” polegającą na transporcie produktów spożywczych w kontrolowanej temperaturze. Chcąc zaś spełnić oczekiwanie branży fashion, już jakiś czas temu wprowadziła do portfolio usługę „Dostawy Nocne”, dzięki której sklepy mogą przyjmować towar z udziałem autoryzowanego kuriera w godzinach nocnych. Nie mniej istotne są innowacje skierowane bezpośrednio do odbiorców, których zadowolenie warunkuje sukces e-sklepu. DPD Polska oferuje konsumentom wachlarz elastycznych rozwiązań takich jak dostęp do cieszącej się zainteresowaniem sieci punktów DPD Pickup, w tym DPD Pickup Oddziałów Miejskich, jak również zachęca do samodzielnego zarządzana doręczeniem za pośrednictwem portalu mojapaczka.dpd.com.pl.

Z badania Barometr e-Shopper wynika, że konsumenci oczekują od firm i marek odpowiedzialności za środowisko. DPDgroup, której częścią jest DPD Polska, znalazła się w elitarnym gronie organizacji, które rozumieją, jak ważne jest zaangażowanie biznesu w realizację Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. DPDgroup promuje program #WorldsToDoList, czyli „lista rzeczy do zrobienia” na rzecz naszej planety. DPD Polska krok po kroku wdraża te postulaty - pod marką DPD jeździ 100 elektrycznych busów kurierskich, a wszystkie nowe obiekty projektowane są w „zielonym” standardzie. Łączenie sprawności operacyjnej, która pozwala utrzymać zaufanie partnerów biznesowych, z odpowiedzialnym podejściem do wyzwań klimatycznych stanowi główną przesłankę decyzji rozwojowych DPD Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane