Kurs Allegro wzrósł po wynikach

opublikowano: 04-08-2022, 13:50
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Analitycy wyjaśniają, dlaczego inwestorzy zareagowali pozytywnie na publikację wyników platformy e-commerce, mimo że jej skorygowana EBITDA spadła o 13,5 proc. r/r.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • dlaczego kurs Allegro wzrósł mimo spadku EBITDA w II kw.,
  • o ile wzrósł wskaźnik GMV i jak można to interpretować
  • jakie prognozy na kolejne kwartały kreślą analitycy

Allegro wypracowało 484,2 mln zł EBITDA w drugim kwartale, czyli o 13,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Dane uwzględniają wyniki osiągnięte przez czeskie spółki Mall Group i We/Do, które Allegro przejęło w kwietniu. Przychody grupy wzrosły o 23,5 proc. do 2,21 mld zł. Po I półroczu skorygowana EBITDA sięga 947 mln zł (spadek o 13,6 proc.), a przychody 3,6 mld zł (wzrost o 43,1 proc.).

Wyniki nie zaskoczyły analityków.

– Na wyniki Allegro trzeba patrzeć na dwa sposoby: z i bez uwzględniania przejętych niedawno spółek Mall Group i We/Do. Wyniki wypracowane w samym Allegro są zgodne z oczekiwaniami, a spółka rośnie na głównym biznesie. Allegro podtrzymało całoroczne oczekiwania i zapowiedziało, że spodziewa się mocnego drugiego półrocza. Zgadzam się z tym stwierdzeniem i nie zmieniam prognozy na kolejne kwartały - mówi Tomasz Sokołowski, analityk Santander Bank Polska.

Dodaje jednak, że wyniki wypracowane w Mall Group i We/Do pogorszyły wynik grupy w większym stopniu niż się tego spodziewano.

– To jednak nie zrobiło wrażenia na inwestorach, którzy zapewne będą zwracać uwagę na efekty konsolidacji dopiero za rok. Wygląda na to, że spodziewali się większych spadków, skoro kurs spółki rośnie - dodaje Tomasz Sokołowski.

Od publikacji raportu kurs Allegro wzrósł o prawie 9 proc.

– Choć wyniki spółki są zgodne z oczekiwaniami, to rynek skupił się na przyspieszeniu wzrostu GMV. Stąd taka reakcja kursu. Czeskie przejęcie na razie nie zachwyca, ale zdaje się, że inwestorzy nie przykładają dużej wagi do wyników Mall Group i dają zarządowi czas by popracować nad rentownością spółki - tłumaczy Dominik Niszcz, analityk Trigonu.

GMV, czyli wskaźnik pokazujący wartość wszystkich transakcji zawartych w sklepach internetowych w danym okresie, zwiększył się w drugim kwartale o 23,5 proc. do 12,9 mld zł. W raporcie dodano, że w okresie od lipca 2022 r. do daty publikacji raportu, Allegro odnotowało wzrost GMV, który jest zgody z bieżącymi oczekiwaniami Grupy dotyczącymi GMV dla całego roku 2022. Allegro odnotowało dalsze przyspieszenie wzrostowego trendu GMV r/r, osiągając wzrost tego wskaźnika w lipcu w wysokości dwudziestu kilku procent rok do roku.

Dominik Niszcz zauważa, że przyspieszenie wzrostu GMV zwiększa prawdopodobieństwo spełnienia się prognozy, która zakłada, że w drugim półroczu skorygowana EBITDA spółki wzrośnie o ponad 20 proc.

Prognozy na kolejne kwartały nie zmienia także Dom Maklerski mBank. Analityk Paweł Szpigiel nie zmienił rocznej prognozy, zakładając 25-30 proc. wzrost przychodów w ujęciu rok do roku oraz 10-15 proc. wzrost EBITDA. W komentarzu dodano, że DM mBanku ma nadzieje na dalszy wzrost cen akcji Allegro.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane