Kurs PTWP wspiął się na szczyt

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2025-08-10 20:00

Giełdowa grupa medialno-eventowa zwiększa przychody o 20 proc., a zysk rośnie jeszcze szybciej. Po publikacji wstępnych wyników wycena na GPW jest na historycznym maksimum.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie wyniki w pierwszym półroczu miało PTWP
  • jak radzą sobie trzy segmenty działalności spółki
  • jak jej prezes ocenia koniunkturę w branży
  • jakich celów akwizycyjnych szuka i jak może finansować transakcje
  • czy zamierza nadal kupować akcje spółki na rynku
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

71,9 mln zł przychodów, czyli o 20 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz 20,6 mln zł EBITDA (zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację), czyli więcej o ponad 160 proc. - to wstępne wyniki za pierwsze półrocze Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości (PTWP). Notowana na GPW spółka prowadzi branżowe serwisy internetowe, organizuje kongresy i wydarzenia (m.in. Europejski Kongres Gospodarczy) oraz jest operatorem Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka w Katowicach.

Po publikacji wyników na GPW w piątek jej kurs skoczył o ponad 7 proc. i jest na historycznym maksimum. Od końca czerwca ubiegłego roku, gdy PTWP przeniosło się z NewConnect na główny parkiet, wzrósł o ponad 100 proc. Giełdowa kapitalizacja spółki to teraz ponad 160 mln zł.

- Konsekwentnie notujemy ponadstandardowy wzrost. W pierwszym półroczu, podobnie jak w ubiegłym roku, wynosi ok. 20 proc. i zakładam, że utrzymamy to tempo do końca tego roku i w 2026. Rośniemy we wszystkich segmentach biznesowych, konsekwentnie rozwijamy się organicznie, choć szukamy też okazji do akwizycji - mówi Wojciech Kuśpik, prezes i główny akcjonariusz PTWP.

Organiczny wzrost

Największą wagę w biznesie PTWP ma segment organizacji kongresów, konferencji i targów, który w ubiegłym roku odpowiadał za prawie połowę przychodów.

- Segment eventowy utrzymuje bardzo wysoką dynamikę od pandemii. Już wtedy miałem tezę, że po zniesieniu zakazów potrzeba osobistych relacji i networkingu będzie tak duża, że w branży będzie boom. On trwa nawet dłużej, niż sądziłem. Na wszystkich wydarzeniach mamy bardzo wysoką frekwencję, uruchamiamy nowe eventy, zainteresowanie rośnie, czemu sprzyja też przyzwoita koniunktura w gospodarce. Oczywiście żyjemy w czasie dużej zmienności i trudno prognozować, co będzie za dwa czy trzy lata, ale na razie wzrost jest niezagrożony - mówi Wojciech Kuśpik.

Spółka zwiększa też szybko przychody w segmencie medialnym, w którym prowadzi liczne serwisy branżowe, m.in. WNP, Portal Samorządowy i Portal Spożywczy. W ubiegłym roku to ta część działalności miała największy udział w zyskach PTWP.

- W ostatnich dwóch miesiącach w segmencie mediowym mamy ponad 30 mln unikalnych użytkowników, a ten poziom kiedyś wydawał się nam absolutnym sufitem - mówi Wojciech Kuśpik.

Dla mediów internetowych głównym źródłem ruchu pozostaje Google i jego usługi. Branża próbuje się jednak przystosować do tego, że coraz więcej użytkowników poszukuje informacji u agentów AI.

- To trend, o którym się mówi, choć realnie nie widzimy żadnych znaczących zmian w źródłach ruchu. W sytuacji, w której największe media zasięgowe raportują spadki i narzekają na cięcie zasięgów przez big techy oraz odpływ ruchu z powodu AI, my rośniemy. Myślę, że to szersza tendencja - media dostarczające sprofilowanych, specjalistycznych informacji dla konkretnych grup odbiorców mają się dobrze i rosną, bo mają lojalnych czytelników - mówi prezes PTWP.

Akwizycje w planach

PTWP rośnie przede wszystkim organicznie, ale…

- Rozważamy akwizycje w segmencie medialnym i działalności okołomedialnej, a także eventowej. Zakładam, że już niedługo coś się w tym obszarze wydarzy - mówi Wojciech Kuśpik.

Spółka od lat ma też apetyt na poszerzenie portfolio zarządzanych obiektów. W przeszłości startowała m.in. w przetargu na zarządzanie Halą Urania w Olsztynie, ale ostatecznie lokalny samorząd zrezygnował z prywatnego partnera.

- Chcemy poszerzać portfolio zarządzanych obiektów, cały czas ich aktywnie poszukujemy. Niestety na lepsze nie zmienia się podejście potencjalnych partnerów samorządowych i publicznych - nie widać chęci do współpracy z prywatnymi partnerami, nawet jeśli, jak my, mają doświadczenie i dane potwierdzające, że w tej działalności są bardziej efektywni - mówi Wojciech Kuśpik.

W akwizycjach spółce może pomóc obecność na giełdzie, dająca m.in. potencjał do częściowego finansowania zakupów emisjami akcji.

- Główny rynek był dla nas naturalnym kierunkiem. Płynność się poprawiła, choć oczywiście cały czas mogłaby być lepsza. Obecność na głównym rynku sprawiła też, że mamy nowe opcje akwizycyjne. Partnerzy, z którymi rozmawiamy, wiedzą, że potencjalnie mogliby stać się częścią większej, płynnej, notowanej na GPW grupy - mówi Wojciech Kuśpik.

Wojciech Kuśpik ma obecnie 71,16 proc. akcji PTWP. Kupuje je również na rynku - w ostatnich transakcjach na początku sierpnia wydał na nie 160 tys. zł, a od czerwca informuje rynek o zakupach niemal co tydzień.

- Cały czas kupuję na rynku, bo uważam, że spółka - biorąc pod uwagę cele rozwojowe - jest cały czas niedowartościowana - mówi prezes PTWP.