Przychody brokera wyniosły 113,8 mln zł i były o ponad 12 proc. niższe r/r.

- Słabe przychody to negatywna niespodzianka - komentuje Małgorzata Kloka, analityczka Pekao IB.
Wynik operacyjny to 18,3 mln zł - to o ponad 70 proc. mniej niż rok temu.
Średnia liczba aktywnych rachunków wzrosła o 10 proc. do 16,3 tys., a liczba nowo otwartych to 13,6 tys. (przed rokiem klienci otworzyli 16,2 tys. rachunków). Średni przychód operacyjny na rachunek spadł z 8,7 do 7 tys. zł, ze 103 do 108 zł zwiększyła się natomiast rentowność lota.
Zarząd spółki tłumaczy, że zmienność rynków po referendum w Wielkiej Brytanii była ograniczona i nie powtórzyła się sytuacja z bardzo zyskownego dla spółki okresu po uwolnieniu kursu franka w I kwartale 2015 r.
"W drugim kwartale 2016 roku wyniki Grupy ukształtowane zostały przede wszystkim przez tzw. range trading, tj. poruszanie się rynku w ograniczonym przedziale cenowym oraz mniejszą dynamikę rynków przy jednoczesnym niskim poziomie stóp procentowych. Połączenie powyższych czynników przyczyniło się do spadku wolumenu na instrumentach finansowych liczonego w lotach, jak również niższej responsywności na działania marketingowe" - podał XTB w komentarzu do wyników.
W drugim kwartale grupa rozpoczęła globalną kampanię brandingową z wykorzystaniem wizerunku aktora Madsa Mikkelsena.
"Pociągnęło to za sobą znaczny wzrost wydatków marketingowych. Wierzymy w siłę marki oraz że jej promowanie powinno przynieść wymierne korzyści w nadchodzących kwartałach. Wyniki kampanii powinny się przełożyć, z naturalnym opóźnieniem, na pozyskanie nowych klientów" - dodano.
