
Brytyjski gigant odnotował w okresie kwiecień-czerwiec 2023 r. wzrost sprzedaży bazowej sięgający 7,9 proc. Tymczasem mediana prognoz analityków zakładała wartość na poziomie 6,4 proc.
Unilever podniósł swoją całoroczną prognozę, przewidując wzrost przychodów o ponad 5 proc. w tym roku. Wcześniej koncern zakładał przedział od 3 do 5 proc.
Jednym z czynników, który najmocniej przełożył się na lepsze rezultaty, był wzrost cen oferowanych produktów. Podwyżki miały przeciwdziałać inflacji kosztów materiałów. Spółka szacowała, że w pierwszym półroczu 2023 r. sięgną one 1,5 mld EUR
W rezultacie bazowy wzrost cen w drugim kwartale wyniósł 8,2 proc., podczas gdy bazowe wolumeny spadły o 0,3 proc. W obu przypadkach wyniki przebiły prognozy analityków, które zakładały odpowiednio wzrost inflacji o 7,7 i spadek wolumenów o 1,2 proc.