Ostatni kwartał 2021 r. przyniósł ogromny spadek zysku koncernu Hyundai Motor. Południowokoreański producent samochodów ucierpiał z powodu znaczącego wzrostu kosztów materiałów i problemów z wąskimi gardłami w łańcuchach dostaw, informuje Reuters.
fot. Bloomberg
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
Ostatni kwartał 2021 r. przyniósł ogromny spadek zysku koncernu Hyundai Motor. Południowokoreański producent samochodów ucierpiał z powodu znaczącego wzrostu kosztów materiałów i problemów z wąskimi gardłami w łańcuchach dostaw, informuje Reuters.
fot. Bloomberg
W okresie październik-grudzień 2021 r. zysk netto Hyundai Motor wyniósł 547 mld wonów (456,3 mln USD). To o 57 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy spółka zarobiła na czysto 1,1 bln wonów. Tak niska wartość zysku była też zaskoczeniem dla analityków, których mediana prognoz zakładała zysk na poziomie 1,5 bln wonów.
Przychody ze sprzedaży wzrosły natomiast o 6,1 proc do 31 bln wonów.
Spółka tłumaczy niższe rezultaty silnym wzrostem kosztów materiałowych oraz jednorazowymi wydatkami związanymi z premiami pracowników.
Zdaniem analityków, należy oczekiwać dalszego wzrostu kosztów z powodu ciągle drożejących surowców, a sytuacja raczej nie ulegnie poprawie w bliżej określonej przyszłości.
Hyundai zamierza 2022 r. sprzedać 4,32 mln pojazdów, przy czym 30 proc. wzrost mają odnotować pojazdy przyjazne środowisku.