Laserowa depilacja...włosa i kosztów

opublikowano: 07-07-2019, 22:00

Duet, wcześniej powiązany z Grouponem i Travelistem, wychylił się z internetu i otwiera salony. Wyróżnia je koncept i wsparcie czołowych e-przedsiębiorców

Mogłoby się wydawać, że uruchomienie sieci kilkudziesięciu salonów piękności czy centrów medycyny estetycznej wiąże się gigantyczną inwestycją — w grę wchodzą koszty wynajmu lokalu, zakupu specjalistycznego sprzętu, zatrudnienia odrębnych zespołów do obsługi klientów, marketingu itd. Tymczasem Paweł Tymczyna i Tomasz Kucharski w nieco ponad dwa lata otworzyli 23 punkty depilacji laserowej w Polsce, pięć w Wielkiej Brytanii i dwa w Brazylii. Obecnie szykują jeszcze 15 — w kraju i za granicą. Nie szastają jednak pieniędzmi — znaleźli sposób na solidną optymalizację kosztową przedsięwzięcia.

Paweł Tymczyna i Tomasz Kucharski, inspirując się danymi o popycie
na usługi, podpatrzonymi niegdyś w Grouponie, uruchomili własną firmę.
Postawili na depilację laserową. Do projektu przekonali fundusze VC i śmietankę
rodzimych inwestorów prywatnych, którzy sami rozwijali największe w kraju
e-biznesy.
Zobacz więcej

W ŚLAD ZA KLIENTEM:

Paweł Tymczyna i Tomasz Kucharski, inspirując się danymi o popycie na usługi, podpatrzonymi niegdyś w Grouponie, uruchomili własną firmę. Postawili na depilację laserową. Do projektu przekonali fundusze VC i śmietankę rodzimych inwestorów prywatnych, którzy sami rozwijali największe w kraju e-biznesy. Fot. WM

Ostre cięcie

Zakładając salony Depilacja.pl (poza krajem HairRemoval i Depilaćão) skorzystali z wiedzy i doświadczenia, jakie wynieśli z wcześniejszej aktywności zawodowej w e-commerce. Tomasz Kucharski przez kilka lat był dyrektorem finansowym w Groupon Polska i uczestniczył we wprowadzaniu serwisu na rynek. Jego biznesowy partner współtworzył firmy Travelist i LaModa. Wspólnie natomiast prowadzą software house — BI Architects. Ich sieć depilacji laserowej bazuje właśnie na e-commerce’owych formułach promocji i sprzedaży, połączonych z tradycyjnymi punktami usługowymi. Paweł Tymczyna informuje, że obecnie blisko 90 proc. klientów ich sieci pochodzi z internetu. Do ich pozyskiwania spółka wykorzystuje powszechnie znane metody marketingu i sprzedaży online oraz własne narzędzie IT, które umożliwia analizę zachowań klientów — od kampanii marketingowej w internecie przez prezentację oferty i rezerwację online aż do zapłaty za usługę w offline’owym punkcie. Spółka nie otwiera samodzielnych salonów, ale korzysta z powierzchni istniejących centrów medycznych czy urodowych, podnajmując od nich pojedyncze pomieszczenia. Eliminuje więc koszty wykończenia, aranżacji i utrzymania lokali, obsługi recepcji itp.

Dodatkowo e-marketing i e-sprzedaż pozwala jej uciec od konieczności otwierania gabinetów w popularnych, ale drogich lokalizacjach — galeriach lub ulicach handlowych. Obecnie cała sieć Depilacja.pl jest obsługiwana przez 80 osób — pracowników koordynujących funkcjonowanie firmy, dział sprzedaży,infolinię i kosmetologów wykonujących zabiegi (do dwóch w salonie). — Otwieranie odrębnych gabinetów zwiększyłoby koszty i tym samym spowolniło tempo rozwoju biznesu. Nasze salony osiągają już rentowność, jednak cały czas pracujemy nad zwiększeniem skali biznesu i reinwestujemy w nowe punkty, przez co firma notuje jeszcze niewielką stratę. Nasza strategia zakłada szybki rozwój i osiąganie znaczącej pozycji na kolejnych rynkach. Gdy do tego dojdziemy, przyjdzie czas na zwrot z inwestycji — wyjaśnia Tomasz Kucharski.

Z grupą wsparcia

W projekt 2,3 mln zł już na starcie zainwestowało 13 aniołów biznesu, m.in. Mariusz Gralewski, twórca DocPlannera, Mateusz Romanowski, założyciel Allani, Karol Milewski, współtwórca Groupon Polska, Tomasz Nowiński, założyciel Travelist. pl, Stanisław Rozwadowski, założyciel LaModa.pl. W drugiej rundzie inwestycyjnej, zaangażowały się również fundusze venture capital: polski Market One Capital, grecki Venture Friends oraz Speedinvest z Austrii, dokładając łącznie 1,5 mln EUR. Marcin Kurek, partner zarządzający Market One Capital, wyjaśnia, że jednym z powodów inwestycji była wiara z biznesowe umiejętności założycieli spółki.

— Czasem najlepsze biznesy powstają w nieoczywistych segmentach. Depilacja.pl działa w podobnym modelu jak Lime, Bird czy Flixbus. Jest to tzw. fully managed marketplace, model w pełni kontrolujący operacje i podaż, łączy je z marketingiem internetowym i lead generation. Firmie w krótkim czasie udało się zbudować największą sieć depilacji laserowej w Polsce oraz wejść do Wielkiej Brytanii i Brazylii — mówi szef funduszu.

OKIEM EKSPERTA

Chłonny i konkurencyjny

AGNIESZKA GÓRNICKA, prezes Inquiry

Taki model biznesowy, tzn. korzystanie z miejsca w już istniejących salonach kosmetycznych, wydaje się świetnym rozwiązaniem eliminującym część kosztów dla obu stron i przyspieszającym start usługi — z jednej strony salony potrzebują urozmaiconej oferty dla klientów, ale z drugiej trudno próbować od razu wprowadzić tysiąc usług i inwestować w nie. Oba podmioty mogą sobie nawzajem przynosić klientów. Rynek tych usług jest bardzo chłonny — wymagania obecnego świata to perfekcja w każdym calu. Jest tu duża konkurencja cenowa, więc każde ograniczenie kosztów, które przekłada się na niższe ceny, ma znaczenie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu