Laven na dobre zagości w Europie

opublikowano: 02-11-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Dla insurtechu współpraca to duży krok w rozwoju biznesu, dla ubezpieczyciela to wejście w nowy segment rynku.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • dlaczego firmy zdecydowały się na współpracę
  • w jaki sposób Europa Ubezpieczenia będzie sprzedawać produkty insurtechu
  • na czym będzie polegać rola Lavena

To druga umowa Lavena z ubezpieczycielem, której podpisanie zapowiadał latem tego roku. Insurtech, który oferuje komplementarne ubezpieczenia zdrowotne, będzie szył dla klientów Europa Ubezpieczenia ofertę na miarę i działał jako jej agent. Europa wykorzysta swoją bazę partnerów i będzie sprzedawać im ubezpieczenie Lavena nie tylko jako dodatek do swoich polis, oferowanym partnerom B2B, ale także jako benefit pracowniczy. Razem poszukają też nowych firm chętnych do współpracy. Europa zbierze składkę, a Laven zainkasuje prowizję.

Podwójna rola:
Podwójna rola:
Laven, kierowany przez Piotra Kardę (z lewej) wymyślił zdrowotny benefit, który pomaga zatrzymać wartościowych pracowników. Krzysztof Morawski z Europa Ubezpieczenia pomysł podchwycił i zamierza oferować go partnerom biznesowym. Będzie też dodawał ubezpieczenia Lavena do polis Europy.
Marek Wiśniewski

Dobrana para

Laven wyruszył na podbój rynku ponad rok temu. Ma już kilkudziesięciu klientów, którzy oferują swoim pracownikom komplementarne ubezpieczenia zdrowotne jako benefit pracowniczy. Fintech sprzedaje swoje pakiety we współpracy z AWP Polska (Mondial Assistance), spółką z grupy Allianz. Europa Ubezpieczenia specjalizuje się w sprzedaży ubezpieczeń we współpracy z instytucjami finansowymi, głównie bankami i partnerami z innych branż (m.in. sieciami sklepów detalicznych, operatorami telefonii komórkowej).

— Europa jest bardzo mocnym graczem na rynku bancassurance i affinity. Ma wielu klientów biznesowych, którzy mogą zaoferować swoim klientom nasze rozwiązanie, a pracownikom zaproponować je w formie benefitu. Jest bardzo rozwinięta technologicznie, a my jako twórca produktu chcemy pracować z tymi, którzy potrafią bardzo sprawnie go wdrażać — mówi Piotr Karda, prezes Lavena.

Komplementarne ubezpieczenia zdrowotne, które Laven oferuje już współpracując z Mondial Assistance, są przeznaczone dla mniejszych firm i „ gotowe na półce”. Jako agent Europy insurtech produkty będzie szył na miarę, pod konkretnego klienta.

— Wiedząc, jaki jest budżet pracodawcy, dopasujemy polisę pod kątem zakresu, liczby technologii medycznych jak również ceny. To jest nasze główne zadanie w tej współpracy. Będziemy też uzupełniać o najnowsze technologie medyczne już istniejące polisy, aby ich zakres się nie pokrywał — wyjaśnia prezes Lavena.

Insurtech chce zaprosić do współpracy kilka kolejnych towarzystw.

Inna droga

Dla Europy współpraca z Lavenem to wejście w nowy segment rynku. Firma nie widzi się na rynku standardowych ubezpieczeń zdrowotnych, gdyż wymagałoby to od niej potężnych inwestycji.

— W biznesie brakowało nam tego, co oferuje Laven. Jednocześnie nie chcieliśmy wkraczać do świata rozwiązań/produktów zdrowotnych podobnych do popularnych abonamentów. Droga z Lavenem jest dla nas bardziej zrozumiała, a od strony biznesowej bardziej oczywista — mówi Krzysztof Morawski, członek zarządu Europa Ubezpieczenia, który odpowiada za obszar sprzedaży, rozwój biznesu i produkty, a do Europy przyszedł w marcu z Prudentiala, w którym odpowiadał za obszar B2B.

Oprócz sprzedaży komplementarnych ubezpieczeń zdrowotnych przygotowanych wspólnie z insurtechem ubezpieczyciel chce też wiązać je ze swoimi produktami, uzupełniać je.

Ponadto będzie oferował pakiety Lavena jako benefit pracowniczy, docierając do dużych przedsiębiorstw także za pośrednictwem platform benefitowych oraz przez kanał brokerski.

— To dla Europy ważna zmiana, bo będzie odświeżeniem oferty, co jest bardzo istotne. Wchodzimy w pewnym sensie w nowy segment. Wiążemy z tym produktem duże nadzieje. Jestem zaskoczony tym, jak dobry jest odzew ze strony partnerów B2B — mówi Krzysztof Morawski.

Lista potencjalnych zainteresowanych szybko rośnie, a rozmowy z kilkoma są na zaawansowanym etapie.

— Jeszcze w tym roku mamy zamiar potwierdzić wdrożenia u pierwszych partnerów. Jesteśmy przygotowani operacyjnie do uruchomienia u nich sprzedaży — zapewnia członek zarządu Europa Ubezpieczenia.

Okiem branży
Szybka weryfikacja
Kacper Mleczak
wiceprezes exitoBroker
Szybka weryfikacja

Głównym oczekiwaniem posiadaczy ubezpieczeń zdrowotnych jest przede wszystkim dostępność lekarzy specjalistów. Cena, mimo że odgrywa ważną rolę w procesie decyzyjnym przy wyborze oferty, jest weryfikowana w trakcie użytkowania przez ubezpieczonego. Chyba żaden inny produkt ubezpieczeniowy nie jest tak szybko i często weryfikowany przez klientów. Priorytetem jest dostarczenie szerokiej bazy placówek i możliwie dużej dostępności do lekarzy specjalistów. Dodatkowe rozszerzenie ochrony o produkt oferowany przez Lavena będzie na pewno atutem dla klientów w tym segmencie. Dla Europy może to być nowe otwarcie na rynek ubezpieczeń osobowych, w szczególności medycznych.

Pewne zmiany

Maksymalny zakres polisy Lavena obejmuje obecnie około 120 technologii medycznych i będzie zmieniał się w czasie w zależności od tego, które z nich będą dodawane lub usuwane przez NFZ z listy objętych refundacją. Insurtech współpracuje z Polską Federacją Szpitali, dzięki czemu wie, jaką technologię lekarze chcieliby mieć w ramach ubezpieczenia, jeśli nie ma jej w NFZ.

— Jednym z kluczowych oczekiwań partnerów jest to, żeby produkt miał swoją dynamikę, to jest zmieniał się zakres ubezpieczenia, a tym samym zakres technologii medycznych — podkreśla Piotr Karda.

Laven wdraża obecnie 9-10 nowych technologii, głównie z zakresu onkologii oraz gogle rozszerzonej rzeczywistości do operacji serca dostarczane przez MedApp. Jednocześnie wycofa kilka, które zaczęły być refundowane przez NFZ.

Prezes podkreśla, że elastyczność ubezpieczenia Lavena dotyczy również stopnia partycypacji pracodawcy w wysokości comiesięcznej składki przypadającej na pracownika. Niemal wszyscy pracodawcy decydują się na dopłaty, ale są też tacy, którzy w 100 proc. pokrywają miesięczny koszt polisy. Najwyższa składka wynosi 89 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane