Leclerc wyda 1 miliard zł na markety
W przyszłym roku francuska sieć handlowa E. Leclerc planuje otwarcie czterech hipermarketów, a w 2001 roku — kolejnych pięciu. Francuzi zamierzają przeznaczyć na to około 250 mln USD (1,02 mld zł).
W ciągu najbliższych dwóch lat E. Leclerc zainwestuje w Polsce około 1 mld zł w 9 hipermarketów. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że w ciągu trzech lat francuska sieć handlowa zamierza uruchomić, kosztem 493 mln USD (2 mld zł), 20-25 hipermarketów.
— Mogę potwierdzić jedynie otwarcie czterech obiektów w 2000 roku i kolejnych pięciu sklepów w 2001 roku. Suma inwestycji spółki do końca 2001 roku wyniesie 250 mln USD — mówi Krzysztof Gajewski, dyrektor marketingu E. Leclerc Polska.
Nowe lokalizacje
E. Leclerc nie podaje na razie lokalizacji sklepów, które uruchomi w 2001 r. Wiadomo, że w przyszłym roku powstaną hipermarkety w Olsztynie (6 tys. mkw.), Słupsku (5 tys. mkw.), Krakowie (6 tys. mkw.) i Rzeszowie (6 tys. mkw.).
Francuzi zainwestują też 20 mln zł w rozbudowę sklepu w Warszawie. Spółka chce rozszerzyć swoją ofertę o sprzęt RTV i AGD.
Francuska sieć zamierza też konkurować cenowo z innymi sieciami handlowymi. Pracuje właśnie nad wprowadzeniem do swoich sklepów artykułów pod własną marką.
Numer 43
Zgodnie z danymi PAIZ, E. Leclerc w 1998 r. zainwestował w Polsce 34,1 mln USD (140,1 mln zł). Polski oddział firmy osiągnął w tym czasie obroty wysokości 508 mln zł. Na świecie sprzedaż grupy w końcu 1998 roku wyniosła 22,53 mld euro (99,8 mld zł), co dało jej 43. miejsce w rankingu niemieckiego miesięcznika „Wirtschafts Woche”.