Legendarne studio animacji rośnie

Aleksandra RogalaAleksandra Rogala
opublikowano: 2020-03-23 14:24

Platige Image, podwykonawca Netflixa w serialu „Wiedźmin", pochwalił się wynikami finansowymi. Dawno nie były tak dobre

Co słychać w grupie Platige Image w trudnym momencie na rynku, gdy kina na całym świecie są zamykane z powodu epidemii koronawirusa, a firmy świecą pustkami? 

TWÓRCA I TWORZYWO:
TWÓRCA I TWORZYWO:
Tomasz Bagiński, współzałożyciel i akcjonariusz Platige Image, jest jedną z kluczowych osób w planach Netfliksa związanych z „Wiedźminem”. — Świat stworzony przez Andrzeja Sapkowskiego daje wiele możliwości, także biznesowych — mówi Tomasz Bagiński.
ARC

- Studio wprowadziło rozwiązania dostosowujące całą organizację do pracy zdalnej, w związku z czym prace nad wszystkimi projektami przebiegają bez zakłóceń – informuje zespół prasowy spółki. 

Cześć pracowników Platige Image pracuje wciąż "na miejscu", czyli w siedzibie studio przy ul. Racławickiej w Warszawie. Tymczasem notowana na NewConnect grupa, która wiele lat temu wyprodukowała nominowaną do Oscara „Katedrę”, opublikowała też wyniki za 2019 rok - jak się okazuje, zaskakująco dobre. Jej przychody w 2019 r. sięgnęły 90,4 mln zł, co oznacza wzrost o 23 proc. rdr. Zysk netto grupy wyniósł 2,9 mln zł wobec straty 7,4 mln zł w 2018. 

– Wzrost przychodów i poprawę marż w porównaniu z 2018 rokiem zawdzięczamy intensyfikacji działań sprzedażowych, kontynuacji procesu restrukturyzacji i kontroli kosztów projektowych – powiedział Karol Żbikowski, prezes Platige Image.

Grupa wprowadziła szereg zmian związanych z bardziej oszczędnym podejściem do zarządzania procesami w studio m.in. po stratach poniesionych w wyniku produkcji „Jeszcze dzień życia”, długometrażowej animacji, inspirowanej reportażem Ryszarda Kapuścińskiego (jej premiera odbyła się w 2018 r.). Ubiegły rok był  dla niej „intensywny”, wypełniony projektami nowych cinematików, reklam, opraw widowisk i studiów telewizyjnych. Ostatnio zasłynęła głównie jako podwykonawca Netflixa przy serii o Wiedźminie. Warszawskie studio odpowiada za efekt specjalne i czołówkę do pierwszego sezonu  tej produkcji – największej dotychczas Netflixa. 

Rekordowy zysk EBITDA

„W wyniku wyższej sprzedaży i niższych kosztów w relacji do sprzedaży w 2019 roku Grupa Platige Image odnotowała zysk EBITDA w wysokości 8,4 mln zł (marża EBITDA wyniosła 9,3 proc.) wobec 0,8 mln PLN straty EBITDA w 2018. Był to najwyższy poziom zysku EBITDA w historii notowań Platige na rynku New Connect” – wynika z komunikatu prasowego. 

Wynik ubiegłego roku był obciążony niegotówkowymi kosztami odpisów w wysokości 0,76 mln zł (w związku z produkcją „Fatima Film”, animacji inspirowanej historią objawień w portugalskiej Fatimie) oraz rezerwą na koszty programu menadżerskiego w wysokości 0,78 mln zł. Po uwzględnieniu niegotówkowych odpisów i rezerwy skorygowana EBITDA grupy wyniosła 9,99 mln PLN wobec skorygowanej EBITDA na poziomie 3,5 mln PLN w 2018 (wzrost o 180 proc). Zysk netto skorygowany o niegotówkowe odpisy i rezerwę na koszty programu menadżerskiego wyniósł 4,46 mln zł.