Lego stworzyło portal społecznościowy

Duński gigant branży zabawek rozbudowuje swoje imperium także w wirtualnym świecie

Gry komputerowe, filmy, książki, parki rozrywki i oczywiście klocki do zabawy — koncern Lego stoi dziś na niejednej nodze. Teraz wyrasta kolejna — portal społecznościowy dla dzieci do 13. roku życia. Czy to strzał w dziesiątkę? Odpowiedź już niedługo przyniosą statystyki, ale Lego nie raz i nie dwa udowadniało, że potrafi wstrzelić się w potrzeby najmłodszych konsumentów.

Lego Life jest serwisem społecznościowym działającym na podobnych zasadach jak popularna aplikacja Instagram, dzięki której użytkownicy dzielą się fotografiami. Producent plastikowych klocków podkreśla jednak, że jego aplikacja zbudowana została specjalnie dla najmłodszych i oferuje warstwy zabezpieczeń, dzięki którym rodzice będą mogli wypuścić swoje pociechy na społecznościowe wody.

„W Lego Life prosimy Cię o utrzymywanie swojej prawdziwej tożsamości w sekrecie. Tak jak superbohater. W tym celu wybierz nazwę użytkownika dla swojego profilu i stwórz minifigurkę swojego alter ego” — czytamy na stronie poświęconej serwisowi. Nazwa użytkownika tworzona jest przez generator aplikacji, a zamiast wizerunku konkretnej osoby dzieci korzystają z avatarów przedstawiających figurki znane z zestawów klocków Lego.

Standardowe figurki nie zrobiłyby furory, więc dziecko może dobierać cechy szczegółowe, jak np. fryzura, ubranie i akcesoria. Maluchy nie mają możliwości dzielenia się osobistymi danymi czy jakąkolwiek informacją pozwalającą zidentyfikować użytkownika lub ustalić jego lokalizację.

Regulamin dotyczący zdjęć jest prosty: muszą być odpowiednie dla dzieci w każdym wieku, nie mogą przedstawiać ludzi i nie mogą zawierać linków do innych stron. Jest też zapis kontrowersyjny — zdjęcia muszą być związane z Lego. Koncern zapewnia, że publikowane posty i zdjęcia będą moderowane nie tylko przez algorytm, ale także przez przeszkolonych pracowników koncernu rozsianych po biurach w różnych częściach świata. Zamiast komentarzy tekstowych użytkownicy mogą korzystać z klawiatury pełnej emotikonów.

Młode pokolenia nie lubią tekstu. Lego bierze na siebie nie tylko moderację, ale także przygotowywaniewyzwań dla użytkowników — dla tych, którzy wolą konstruować, ale też dla specjalistów od dekoracji i rozwiązywania quizów. Nie brakuje wreszcie tego, za co kochamy społecznościówki, w tym Facebooka, Twittera i Instagram — tagowania, udostępniania i lajkowania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Lego stworzyło portal społecznościowy