Lego weryfikuje swoją politykę sprzedaży

opublikowano: 13-01-2016, 12:21

Lego, duński producent kloców zdecydował się wprowadzić małą, choć być może istotną zmianę w swojej polityce. Jak donosi serwis „The Local”, firma nie będzie już zadawać pytania do jakiego celu mają posłużyć jej klocki w przypadku zakupu dużych ich partii.

Wszystko przez falę krytyki z jaką spotkał się producent po odmowie sprzedaży klocków kontrowersyjnemu chińskiemu artyście, Ai Weiwei.

Wyświetl galerię [1/2]

Klocki Lego

Bloomberg

W zeszłym roku Lego znalazło się w centrum społecznościowej medialnej burzy, po tym jak Ai poinformował o odrzuceniu jego zamówienia na najpopularniejsze dziecięce klocki, gdyż miały być one użyte do „prac politycznych”.

Media społeczne zaprotestowały i łączyły odmowę z informacją o tym, że brytyjska firma Merlin Entertainments otworzy park rozrywki Legoland w Szanghaju. 

Rok trwało, by Lego w końcu poddało się i zmieniło swoje stanowisko.

Firma z Billund stwierdziła, że w celu uniknięcia nieporozumień od tego miesiąca zaprzestaje zadawania kontrowersyjnego pytania o cel zakupu. 

Zamiast tego nabywca ma być poinformowany, że jeśli ma zamiar publicznie pokazywać kreacje stworzone za pomocą słynnych klocków, musi zdawać sobie sprawę, że duński koncern nie obsługuje, ani nie wspiera konkretnych projektów. 

Ai Weiwei jest najwybitniejszym obecnie chińskim artystą. Pomógł m.in. zaprojektować stadion w Pekinie, zwany Ptasim Gniazdem powstały na Igrzyska Olimpijskie w 2008 r. Jego prace wystawiane są na całym świecie, ale często spotykają się z krytyką chińskich władz. W trakcie wystawy poświęconej wolności słowa w 2014 r., która miała miejsce w legendarnym więzieniu-wyspie Alcatraz w San Francisco tworzył z klocków portrety działaczy politycznych z całego świata. 

Po odmowie ze strony Lego, jego fani dotowali mu zakup klocków, m.in. wykorzystanych do tworzenia dzieł sztuki na Andy Warhol-Ai Weiwei Show w Melbourne. 

Tymczasem Chiny są kluczowym czynnikiem wzrostu dla Lego w ostatnich latach, a firma oprócz działalności produkcyjnej w tym kraju, w zeszłym roku otworzyła biuro w Szanghaju.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy